webForumDet fria alternativet

Så en minigräsmatta

Småprat

115 svar · 7 511 visningar · startad av Dryden · sida 4 av 6

Frågan, av Dryden

Jag har en otroligt nördig idé som jag tänkte sätta i verket, gärna så att den är klar till EM börjar i juni - en minifotbollsplan med riktigt gräs och självklart kritad. Så, en inomhusminifotbollsplan. Jag behöver vettig jord och bra gräs som kan fungera inomhus i en ljus och vettig miljö. Dessutom något att så i, ett fat eller liknande i storleken 25x70cm eller liknande. Mindre fungerar, men b

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

Kul idé (y) Reklamplats önskas ;)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Det här med reklamplatser är ju en klart kul idé. Jag ska se vad jag kan göra, men det vår bli prioritet när väl mattan är sådd. :)

Testmattan ser ut så här just nu. I morgon - anhalt/telefonsamtal golfklubben.

gras.jpg
Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vattna lite så ser mattan ut som Ullevi under Gais-AIK för två år sen. :OO Klart godkänt för Allsvenskan redan nu alltså. :e

Vad blev det för bytta till slut förresten?

Byttan är inte spikad, det här var bara ett test men om det blir greengräs sedan så kan jag nog så på en vanlig ugnsform för tjockare kanske det inte behöver vara?

Medlem sedan okt. 2005242 inlägg

Du ska ju såklart ta ett gammalt hockeyspel, ta bort spakar å spelare, täta hålen, och hua, du har en sarg att så i

Shit vad gräsmattan växer och ärligt talat trodde jag inte att den skulle bli så tät som den nu faktiskt har blivit i min lilla skål. Det där kan se rätt pretty damn cool ut om man drar ut det på en ugnsplåt eller liknande (i samma storlek). Det vore dock roligare att hitta något annat än en tråkig ugnsplåt för ändamålet. Grsäet är dock så grönt och fint att det kan komma att se skitnice ut.

Nackdelen med gräset är att det växer som tusan, jag klippte just ner det med tre-fyra centimeter och det lär väl ha växt upp igen på någon dag bara. Det innebär också att jag måste krita om planen i princip efter varje klippning.

Så. Här är gräset, innan jag ansade det för en liten stund sedan.
Foto: Madde

wf_em_gras08_01.jpgwf_em_gras08_02.jpgwf_em_gras08_03.jpg
Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

Vad sägs om att få mitten bilden i 1920*1200 :) perfa som desktop...

vill du snacka gräs rekommenderar jag.. http://www.greenkeeper.se/

Live and alive!
http://www.youtube.com/watch?v=IOkcfnJbSHY

Medlem sedan jan. 20013 039 inlägg

Dryden skrev:

Live and alive!
http://www.youtube.com/watch?v=IOkcfnJbSHY

Sparka kameramannen.

Bendro skrev:

Sparka kameramannen.

Aldrig! Han är en del av GreenCrew.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag trodde du skulle ha värre dialekt, Dryden. Men du lät ju helt okej. Inte lika vacker som med min småländska, men nästan. ;)

Kul att det börjar bli lite grönt i alla fall!

silfver skrev:

Jag trodde du skulle ha värre dialekt, Dryden. Men du lät ju helt okej. Inte lika vacker som med min småländska, men nästan. ;)

Kul att det börjar bli lite grönt i alla fall!

Min dialekt är schizofren, så lita inte på den. Jag hoppar mellan olika beroende på vem jag pratar med (och det ska tydligen tyda på hög grad av intelligens har jag hört). Och det är helt sant. :OO Nu är jag exempelvis i Trollhättan och jag vill nog inte höra hur jag låter nu. :e

Japp, grönt är det nog på måndag när jag kommer hem. Ska bli riktigt spännande!

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

Dryden skrev:

Min dialekt är schizofren, så lita inte på den. Jag hoppar mellan olika beroende på vem jag pratar med (och det ska tydligen tyda på hög grad av intelligens har jag hört). Och det är helt sant. :OO Nu är jag exempelvis i Trollhättan och jag vill nog inte höra hur jag låter nu. :e

OT, Jag tycker det är skit läskigt när folk glatt skuttar mellan olika dialekter utan att tänka på det :x . Men vet liksom inte vart man har dem. Tror nästan jag ska starta en tråd om det. :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Mysko skrev:

OT, Jag tycker det är skit läskigt när folk glatt skuttar mellan olika dialekter utan att tänka på det :x . Men vet liksom inte vart man har dem. Tror nästan jag ska starta en tråd om det. :)

det kallas att man är musikalisk, vilket oftast är ett tecken på att man är språkbegåvad.

obelix skrev:

det kallas att man är musikalisk, vilket oftast är ett tecken på att man är språkbegåvad.

OT, Det funkar så länge det inte är någon närstående som bräker på flera olika dialekter, värre är det när flickvännen börjar bryta på skånska bara för att hon råkat haft en föreläsare i skolan som pratade skånska i några timmar. Då blir man rädd, men det är klart hon är språkbegåvad.

Hur går det med gräset, by the way ... :)

Jag har inte haft möjlighet att kolla över gräset eftersom jag inte är hemma, men troligtvis är det fortfarande bara massa frön på massa jord. Sist gång, på minimattan jag testsådde, tog det tre-fyra dagar innan det började komma upp strån. Så på söndag-måndag har det nog hänt lite mer. :)

Medlem sedan okt. 2005242 inlägg

Nu får du köpa Aftonbladet utav helvetet, det medföljer nu en Micro stars gubbe, samla alla 24 svenskar!! Lagerbäck inkluderad!
4 cm höga har jag mätt upp dom till

Freko skrev:

Nu får du köpa Aftonbladet utav helvetet, det medföljer nu en Micro stars gubbe, samla alla 24 svenskar!! Lagerbäck inkluderad!
4 cm höga har jag mätt upp dom till

Vi borde kunna skicka sådanna till Dryden ...... :e

Haha! Samlar ni på er sådana är ni välkomna att skicka upp dem! :e

Nästa spännande del: http://youtube.com/watch?v=2uFv0GRBN0s :p

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

vackert :e

273 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
136 ms — ändringar (db)