caya skrev:
pallkragar läcker vätska. både ute och inne. så blommor torkar ut och parketten blir fuktskadad. jag skulle limma plexi, om jag skulle vara riktigt ambitiös ;)
Man får ju täcka insidan med plast :)
115 svar · 7 511 visningar · startad av Dryden · sida 2 av 6
Jag har en otroligt nördig idé som jag tänkte sätta i verket, gärna så att den är klar till EM börjar i juni - en minifotbollsplan med riktigt gräs och självklart kritad. Så, en inomhusminifotbollsplan. Jag behöver vettig jord och bra gräs som kan fungera inomhus i en ljus och vettig miljö. Dessutom något att så i, ett fat eller liknande i storleken 25x70cm eller liknande. Mindre fungerar, men b
Läs frågan i sin helhet →caya skrev:
pallkragar läcker vätska. både ute och inne. så blommor torkar ut och parketten blir fuktskadad. jag skulle limma plexi, om jag skulle vara riktigt ambitiös ;)
Man får ju täcka insidan med plast :)
Krasse vet jag inte, blir inte det vitt? Prydnadsgräs är något jag ska kika vidare på, jag har även hittat en lämplig form nu som jag ska så det i (keramik, ungssäker sak från Claes i sjön. Svart och fin. Perfekt.
Det blir Domus på vägen hem från jobbet.
Reklamskyltar. Ah! :i
Var går gränsen för när det här blir övernördigt?
Dryden skrev:
När du uppfostrar små ökenråttor som springer med bollen för att göra mål. Eller när du står vid din fotbollsplan med en domartröja och visselpipa. Då har det gått för långt.
Vad tror ni? "Ger en fin tät gräsmatta med låg klipphöjd".
http://www.nelson.se/shop/custom/prod.aspx?productid=259422
silfver skrev:
När du uppfostrar små ökenråttor som springer med bollen för att göra mål. Eller när du står vid din fotbollsplan med en domartröja och visselpipa. Då har det gått för långt.
. :birp
Dryden skrev:
När du bygger en skalaenlig åkgräsklippare och specialtränar ett marsvin att klippa i snygga ränder...
silfver skrev:
Den är redan passerad, skulle jag vilja påstå. Den sekunden han fick idén att måla linjer på gräset.
Dryden skrev:
Vad tror ni? "Ger en fin tät gräsmatta med låg klipphöjd".
http://www.nelson.se/shop/custom/prod.aspx?productid=259422. :birp
Kolla upp om den gillar att odlas inomhus - om det är där du tänker ha den. Annars skulle jag satsa på påskgräs istället.
Fia skrev:
Kolla upp om den gillar att odlas inomhus - om det är där du tänker ha den. Annars skulle jag satsa på påskgräs istället.
Av de bilder jag googlat fram så känns påskgräs lite glest. Hm.
Cool idé!
Med tanke på storleksskalan känns det som att "vanligt" gräs kommer att bli alldeles för glest och tjockt. Bollen måste ju rulla fint!? ;)
Första tanken som slår mig är green-gräs (golf), där snackar vi tättvuxet gräs.
Dryden skrev:
Det finns igen bortre gräns för det försvarbara i ett projekt av den aktuella sorten.
Trots att jag ser fotboll som en totalt meningslös sport jämfört med snooker (VM-final pågår), ser jag fram emot att få ta del av bilder från din skapelse.
Legoläktare blir kanon. Prydnadsgräs är helrätt. Lycka till :birp
Enligt min ringa mening ska bollsport praktiseras av maximalt två spelare åt gången. Dock får dessa två kombattanter gärna kämpa om många bollar. O/T :r
JAreMANNEN skrev:
Första tanken som slår mig är green-gräs (golf), där snackar vi tättvuxet gräs.
Min tanke också, kolla med närmsta golfklubb om du kan få vigga en liter greenfrö!
Själv ser jag mest fram emot hur herr Dryden ska konstruera mål samt hörnflaggor. :e
..och hur blir det med belysningen? Det måste ju vara ett visst antal lux för att det ska vara Uefa-godkänt? :q
Greengräs var precis vad jag tänkte på när jag cyklade hem nyss, det kanske vore något. De få gånger jag varit på en green har det ju varit precis sånt gräs jag skulle behöva. Way to go?
Angående belysning så har jag ett skrivbordslysrör som skulle kunna lysa upp tillräckligt för att UEFA ska godkänna det.
glöm inte bort att du måste ha strobbar för att det ska bli bra bilder när du plåtar...
Dryden skrev:
Greengräs var precis vad jag tänkte på när jag cyklade hem nyss, det kanske vore något. De få gånger jag varit på en green har det ju varit precis sånt gräs jag skulle behöva. Way to go?
Angående belysning så har jag ett skrivbordslysrör som skulle kunna lysa upp tillräckligt för att UEFA ska godkänna det.
Nä hallådär, det ska väl vara naturtroget? Så stora lysrör finns inte! :moose
Greengräs tror jag fortfarande på. Säljs säkert i 25-kilossäckar i närmsta golfshop. ;)
Dryden skrev:
Du kan väl f-n inte ha ett lysrör fattar du väl. Skalenligt måste det vara om det skall vara okej. In i butiker som säljer modellbyggsater och handla riktiga pryttlar som du får skrava ihop och sånt vettja.
Glöm inte köpa uv-lysrör, så att gräset får bra näring. Du hittar såna i djurbutiker! :) Hade varit grymt med värmeslingor under mattan också, så att inte snön lägger sig när den perioden kommer!
Var köper man biljetter?
silfver skrev:
Glöm inte köpa uv-lysrör, så att gräset får bra näring. Du hittar såna i djurbutiker! :) Hade varit grymt med värmeslingor under mattan också, så att inte snön lägger sig när den perioden kommer!
du, det är östersund vi snackar om, de har faktiskt 3 dgr sommar :P :birp