webForumDet fria alternativet

Så en minigräsmatta

Småprat

115 svar · 7 522 visningar · startad av Dryden

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg
Frågan#1

Jag har en otroligt nördig idé som jag tänkte sätta i verket, gärna så att den är klar till EM börjar i juni - en minifotbollsplan med riktigt gräs och självklart kritad.

Så, en inomhusminifotbollsplan. Jag behöver vettig jord och bra gräs som kan fungera inomhus i en ljus och vettig miljö. Dessutom något att så i, ett fat eller liknande i storleken 25x70cm eller liknande. Mindre fungerar, men blir inte lika kul.

Har ni några sköna tips om grässorter? Eller några fat, modell större och gärna med lite djup som man kan så i?

. :birp

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Kanske funkar det med en på höjden avkapad 20-liters plastdunk som fat?
Eller om du kan hitta ett rostfritt restaurangfat av större modell kanske? (Gastronormbleck tror jag att de heter)

Det största problemet blir väl att hitta en lagom liten motorgräsklippare, för du tänker väl inte klippa för hand? :e

Medlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Haha, skön idé!! :birp

Medlem sedan juli 20071 068 inlägg

hoppas att du förstår Dryden att om du sätter din något märkliga ideé i verk så måste du visa bilder på resultatet. :)

Kan du inte snickra ihop en låda av trä som är så stor och djup som du vill ha den. Sedan plastar du in insidan med en stor svart sopsäck, som du klippt till så att det passar utan att läcka vatten.
eller
Kolla på rusta, tror att dom har en plast baljor som är ungefär som är ungefär 25*70. Sedan kan du bara sätta ner din nyköpta plast balja i din snygga hempulade trälåda. :)

http://www.rusta.se/balja_10l_rektangular_p95701031.html

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Du får ju dessutom se till att bygga läktare och sånt runt det hela så det blir ett komplett bygge. :)

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

Det skulle vara sjukt koolast om du körde på något sånt här :)

http://www.norratervinning.se/grafik/halvpallmkrage.jpg

http://www.blogg.akleja.org/wp-content/bilder/2006/06/pallkrage.jpg

SirPeter skrev:

Du får ju dessutom se till att bygga läktare och sånt runt det hela så det blir ett komplett bygge. :)

Inge fuskbygge nu, det är hårda straff för sånt. Vill inte att du ska råka illa ut ... :P §jr

oskars skrev:

Det skulle vara sjukt koolast om du körde på något sånt här :)

http://www.norratervinning.se/grafik/halvpallmkrage.jpg

http://www.blogg.akleja.org/wp-content/bilder/2006/06/pallkrage.jpg

Hur stor är din lägenhet/hus Dryden .... :) får det plats.

Tack oskars, nu fick jag lite tips på hur jag ska slippa anlägga en blomrabatt mitt i gräsmattan som sambon tjatar om. :) ... perfa!

Medlem sedan nov. 20051 317 inlägg

Mysko skrev:

Tack oskars, nu fick jag lite tips på hur jag ska slippa anlägga en blomrabatt mitt i gräsmattan som sambon tjatar om. :) ... perfa!

Visst är det smart? Hoppas ni får det fint! :bire

Vilken respons! :birp

Gräsklippningen sker med en trimmer tänkte jag. Det finns vidare tankar på ett vidarebygge, i form av en läktare i lego och så vidare. Men vi börjar med mattan. Jag ska ta mig en kik på Rusta tror jag, även om de inte hade något av intresse när jag kollade där häromdagen.

Mattan måste ju vara "spelklar" till EM-invigningen. :p :e

Bilder fixar jag lätt. När det är klart. Om det blir klart. ;)

Förresten, hur djupt tror ni att jag måste ha? Iom måtten ~20/30cm x 70. Fem cm? Tio?

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Dryden skrev:

Förresten, hur djupt tror ni att jag måste ha? Iom måtten ~20/30cm x 70. Fem cm? Tio?

Det torde räcka med fem cm. Det är ju bara att kolla hur djup en vanlig gräsmatta är.

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Annars kan du ju göra den med krasse, det är lättodlat och blir jämt :)

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Quid skrev:

Då kan man dessutom äta upp mattan sen, på en Philadephiaostsmörgås. :D

Medlem sedan aug. 20051 448 inlägg

pallkragar läcker vätska. både ute och inne. så blommor torkar ut och parketten blir fuktskadad. jag skulle limma plexi, om jag skulle vara riktigt ambitiös ;)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

kolla om du inte kan få en bit Gräsmatta på rulle från närmaste ställe som har det, de borde kunna "sponsra" dig med det...

annars så får du erbjuda reklamplatser runt planen som du säljer dyrt, wF ska givetsvis ha bästa plats gratis :birp

Quid skrev:

Ja och då räcker det med en lite fuktigt papper att odla på (tror jag) och snabbt växer det, åker sverige ur och du tapppar intresse totalt så kan du beta av det :e .

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Jag skulle ha tagit en vanlig plastbricka och sått prydnadsgräs över hela (sånt man har till påsk). Den behöver ju inte vara speciellt djup.

Fia skrev:

Jag skulle ha tagit en vanlig plastbricka och sått prydnadsgräs över hela (sånt man har till påsk). Den behöver ju inte vara speciellt djup.

Mc-Donalds brickor är gratis .... :OO

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag skulle placerat grästråden i Natur & miljö i stället. :i :e

Krasse tycker jag är en bra idé! Det växer ju fort dessutom. :)

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
141 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
119 ms — ändringar (db)