spango skrev:
Jag har fått intrycket av att det är Övriga Norrland vs Sundsvall som gäller? När jag var i Ö-vik i somras kom en enig, pannorrländsk panel fram till att det bästa man kunde göra med Sundsvall var att täcka stället i svällskum.
. :birp
64 svar · 3 446 visningar · startad av Mysko · sida 3 av 4
Jag bor i Borlänge och Borlänge har i alla tider legat i fejd med Falun. Jag vet inte varför, kanske för att i Falun är man i regel smurfblå och i Borlänge röd, eller för att städerna är jämnstora. Kanske är det för att Falun är resedent staden i dalarna, fast det borde vara Borlänge, iaf om du frågar oss Borlänge bor ;) .Det roliga är a
Läs frågan i sin helhet →spango skrev:
Jag har fått intrycket av att det är Övriga Norrland vs Sundsvall som gäller? När jag var i Ö-vik i somras kom en enig, pannorrländsk panel fram till att det bästa man kunde göra med Sundsvall var att täcka stället i svällskum.
. :birp
spango skrev:
När jag var i Ö-vik i somras kom en enig, pannorrländsk panel fram till att det bästa man kunde göra med Sundsvall var att täcka stället i svällskum.
Inte avskum då? ;)
DanneSt skrev:
Haha, jodå din rackarns surmule som tror på jättemaskar i Er lillpöl, visst har jag bergfast grund för mitt påstående, f'låt, mitt axiom, om att nedläggningsbyn Östersund är fulare än framtidsmetropolen Sundsvall! Genomled nämligen värnplikten i Grytan och på Jägarvallen... *ryyyys* :x
Vad är t.ex. Er trånga "storgata" med gulnade spruckna rymdplastbollar till gatubelysning jämfört med vår estrada som likt Ljungan slingrar sig mellan de två Stadsbergen fram till Inre Hamnen som vätter mot h-a-v-e-t!?
;) :bire
Det enda vackra Ni hade i hålan tog jag med mig när jag åkte hem, nämligen mig själv...!
:h :birp
Kan bara hålla med, sedan så är ju Alnö en ö att räkna med, haft sommarstuga i Ankarsvik samt alla storföretag som ligger i Sundsvall, men Östersund ligger ju alldeles för nära Norge så det förklarar en hel del, blir ju lite av lillebror syndromet :moose
Dryden skrev:
DanneSt, ditt nedrans mähä. Du ska få se bilder så fort jag har pallrat mig hem från jobbet i eftermiddag. ;)
Hähä... :e
Spango skrev:
Jag har fått intrycket av att det är Övriga Norrland vs Sundsvall som gäller?
Ingen fara! Vi stolta Norrlands huvudstads-bor klarar av hur mycket tryck som helst! :h
Spango skrev:
När jag var i Ö-vik i somras kom en enig, pannorrländsk panel fram till att det bästa man kunde göra med Sundsvall var att täcka stället i svällskum.
Varför inte bara slänga upp ett jätteplank strax nedanför södra utfarten Eran så Ni slipper se oss och få mindervärdighetskomplex? Enklare så. Ö-vik...känner igen det på nåt sätt...just ja. Visst har Ni nåt harvande hockeylag som slogs ut med dunder & brak och SM-kvarten mot en röd hockeymaskin? :p
DanneSt skrev:
Ingen fara! Vi stolta Norrlands huvudstads-bor klarar av hur mycket tryck som helst! :h
Här tror jag du fått något om bakfoten! Alla, även du borde veta var Norrlands huvudstad ligger. §e
M@gnus skrev:
Här tror jag du fått något om bakfoten! Alla, även du borde veta var Norrlands huvudstad ligger. §e
Yup! Den ligger söder om Härrna, norr om Huddik! Vi har ju för bövelen snott epitetet av Ume'... :OO
spango skrev:
Nja, mer som "alla andra vs Stockholm". Vi stockholmare däremot har inte något speciellt emot övriga delar av landet, de är ju rätt gulliga på sitt provinsiella lilla vis :)
En gång när jag satt på det första seminariet under en kurs på universitetet:
Seminarieledaren ber oss att kort pressentera oss själv. Rätt snabbt blir det så att deltagarna säger för- och efternamn följt av var de växt upp. Efter ett tag säger en sitt namn följt av Bromma. Ett par personer efter det säger en sitt namn följa av född och uppvuxen på Östermalm. Då utropar Bromma-killen, på fullt allvar, Bromma är också fint! Gissa om vi skrattade!?
Nog för att Stockhom älskar sin stadå, men vem f-n bryr sig om de olika stadsdelarna i Stockholm och var Stockholmare bor eller växer upp?
überfuzz skrev:
Nog för att Stockhom älskar sin stadå, men vem f-n bryr sig om de olika stadsdelarna i Stockholm och var Stockholmare bor eller växer upp?
Word up ...... haha .... vem f-n bryr sig. ... (y) :e
Ulricehamn ogillar Borås. Åtminstone den halvan som inte svekfullt nog gått över och hejar på Elfsborg bara för att det slumpar sig så att dem lyckas vinna tre allsvenska matcher :e.
I Lund är det självklart Uppsala som man gör sig lustig över, åtminstone som student. Övriga orter med studenter är ju kvasiuniversitetsstäder så dem räknas inte! :OO
Coccozz skrev:
I Lund är det självklart Uppsala som man gör sig lustig över, åtminstone som student. Övriga orter med studenter är ju kvasiuniversitetsstäder så dem räknas inte! :OO
Gör sig Lundstudenter lustiga över Uppsalastudenter. Tror du att vi bryr oss om det va? Nä inte ett dugg, gud va larvigt. Vi är så himla bra så vi vet knappt om att det finns ett uni i Lund. Uppsala har Tegner och Rudbeck och ja massa smarta personer i sin historia. Vad har Lund, den Skånska myllan borde heta den skånska fyllan? Förresten Lund, ligger inte Lund i typ, norra Damnark? ;)
überfuzz skrev:
Gör sig Lundstudenter lustiga över Uppsalastudenter. Tror du att vi bryr oss om det va? Nä inte ett dugg, gud va larvigt. Vi är så himla bra så vi vet knappt om att det finns ett uni i Lund. Uppsala har Tegner och Rudbeck och ja massa smarta personer i sin historia. Vad har Lund, den Skånska myllan borde heta den skånska fyllan? Förresten Lund, ligger inte Lund i typ, norra Damnark? ;)
Ni är så bra att ni inte bryr er och ändå försöker du smutskasta Lund genom att spruta ur dig så mycket skit att du glömmer andas mellan meningarna. :OO Jag förstår verkligen inte varför det råder en sådan respektlöshet gentemot Uppsala där jag bor, den verkar ju helt orättfärdigad :birp
Coccozz skrev:
:birp
:bire
Allvarligt talat, jag aldrig hört någon säga något negativt om någon annan universitets- eller högskoleort här i Uppsala. Det enda jag hört är skämt om skidhögskolan. Exempel: Visste du att det finns en kurs på skidhögskolan som heter: Inledande kurs i skärande sväng (5 poäng).
haha ...... :) det verkar vara enkla 5 poäng om det är sant.
Nu vet jag inte om jag främst syftade på att det var negativa saker som sades om Uppsala, utan snarare på en relation liknande den du peka på mellan uppsala - Skidhögskolan eller Sverige - Norge när det gäller norgehistorier. Det är något att hänga upp sina lustigheter på. Har kanske lite sitt ursprung ur den ständiga karnevalsvagnens "Samtidigt i Uppsala...".
Sen skall anmärkas att jag går juristprogrammet så det är bara fem andra orter vi har att skoja med, kanske gör någon skillnad mot om man har 25 orter att hänga upp sina skämt på? Men det är ju inget jätteseriöst hat precis. Inte som Ulricehamn -> Borås §e
Borås ogillar sig självt. Se bara på Pinoccio. :x
OveRRidE skrev:
Hell yeah! The war goes on.
Sen brukar Malmöiter och Göteborgare bråka om sina respektive städers storhet också.
Sant så sant... Angående stadens storhet kan ju Malmöborna alltid hävda att Malmö är "tredje rikets största stad" ;)
überfuzz skrev:
Du, eftersom du lade det på minnet?
Vad är det för fel att säga att man kommer från Bromma? Det är en stor stadsdel som många rimligtvis känner till, med fler invånare än många kommuner.
sgtpepper skrev:
Du, eftersom du lade det på minnet?
Vad är det för fel att säga att man kommer från Bromma? Det är en stor stadsdel som många rimligtvis känner till, med fler invånare än många kommuner.
Fniss!!!