Jag är osäker om denna tråd ska ligga i ekonomi-forumet eller i övriga frågor. Så är det fel så kan väl någon vänlig själ (moderator) flytta på denna tråd. :)
Nu till frågan, jag behöver få reda på vem som äger en viss fastighet på en viss gata.
Någon som vet vilken myndighet som fyller denna funktion?
Jag vet ens inte om det är någon statlig eller kommunal myndighet som handlägger dessa ärendena.
Jag gick upp på kommunens stadsplanekontor (eller vad avdelningen nu kallades) och fick en jättesnäll dam (tillika byggnadsingejör) att skriva ut listor på ca 60 fastigheter jag var nyfiken på.
upplysning.se ...... om du ville vilka som bor efter en viss gata eller adress.
Jag hade glömt vad grannens fru heter och det kan vara så pinsamt att fråga en sådan sak. Upplysning.se vart räddnigen.
upplysning.se ...... om du ville vilka som bor efter en viss gata eller adress.
Han ville veta vem som äger en specifik fastighet.
För information om fastigheter så vänder du dig till den kommunala lantmäterimyndigheten vilket ofta (alltid?) är Stadsbyggnadskontoret och begär ett utdrag ur fastighetsregistret.
För information om fastigheter så vänder du dig till den kommunala lantmäterimyndigheten vilket ofta (alltid?) är Stadsbyggnadskontoret och begär ett utdrag ur fastighetsregistret.
Tack, så var det det hette som jag svamlade om i mitt inlägg ovan, och det var ur det registret som damen drog fram fastighetsägarna. (y)
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25