Ja, religioner blir lätt så. Var det nåt mer?
Det finns muslimer som hävdar att islam är fredens religion. Jag hävdar motsatsen .
I den här tråden kommer jag att rada upp en del teser och en del fakta samt några egna förutsägelser om islam.
Jag inleder med följande påstående:
Politisk och religiös fundamentalism, leder till fanatism och är alltid ett hot mot det civiliserade samhället.
I Europa har vi i modern tid, gjort oss av med två vidriga ismer. Nazismen och kommunismen ledde till maktkoncentrationer med världsherravälde som slutmål. Européerna i allmänhet var lika godtrogna då som nu och såg bara den kosmetiska fasaden till en början. Många intellektuella och konstnärer genomskådade tidigt våldsideologierna, som de ofta attackerade med satir. Reaktionerna blev våldsamma och många kritiker mördades.
Historien upprepar sig!
Krav på lagjusteringar med inskränkning av vår yttrandefrihet är bara första steget. Hoten mot författare, regissörer, tecknare och politiker är också början till slutet på friheten.
Medeleuropéen är lika blind för faran nu som då.
Islam är en kombinerat religiös och politisk ideologi vars frukt, enligt min ringa mening är en drös med tickande bomber och det farligaste hot som Europa har stått inför.
Den viktigaste anledningen till att islam har blivit detta hot, är att de politiskt korrekta ynkryggar vi har i våra parlament, är livrädda för att kritisera den ideologi vars anhängare reagerar så extremt på varje ifrågasättande.
PK-krypandet började med att vänsterpolitikerna i Sverige, alltid tog islam i försvar med en massa kryptiska och oftast ologiska argument.
Vänstern har med viss rätt hävdat att de till stor och kanske avgörande del, har bidragit till att följande civilisationsnyckelord har blivit norm i Sverige.
Mänskliga rättigheter
Demokrati
Jämlikhet
Jämställdhet
Religionsfrihet
Yttrandefrihet
Åsiktsfrihet
Könsneutral samlevnad
Religionsneutral utbildning
Jag kan inte se att islam stöder ett enda av dessa nyckelord!
De lättkränktas kör stämmer upp i allsång med jämmer och stön om rasism och islamofobi, varje gång islam kritiseras.
Den så kallade fredens religions folk svarar med hot om våld på nästan varje påstående om deras ideologis våldsamma agenda.
Våldsaktiviteter kan stimuleras av varje militant imam som under en fredagsbön, bestämmer sig för att uppmuntra till jihad.
Andra bombutlösare är alla så kallade ”lärda” som kan utfärda fatwor med liknande innehåll.
en film som förklarar islams agenda.
Offensiv jihad http://www.fomi.nu/phpBB2/viewtopic.php?t=6656
Kopiera och klistra om inte länken fungerar.
Red/Lade till en mening efter nyckelorden