Jag försöker hitta vad metallskrot kostar. Jag åsyftar då alltså metallskrot i form av det som ligger i tunnan utanför huset där det står "metall", dvs blandade bitar. Jag har bestämt för mig att jag har hört vad detta skulle ha för värde per kilo, men nu kan jag inte hitta någon vettig uppgift.
Du kan kanske sälja det till nån för ca 5-600.-/tonet eller så om det är blandat "stålskrot" utan för mycket aluminium etc.
Dock tycker jag det verkar dumt..
Vad det faktiska värdet är för en som handlar med skrot är jag inte helt rätt man att svara på, men gissar att att ton stålskrot är värt runt 880:-/tonet nu, eller nått.
Hur som helst är det mycket bra värde på stål, just nu, pga Kinas framfart etc..
Danne, tackar för länken men problemet med dom listorna är att det är en viss sorteringskostnad att gå från skrot till rena material, därför hjälper de inte så mycket.
Danne, tackar för länken men problemet med dom listorna är att det är en viss sorteringskostnad att gå från skrot till rena material, därför hjälper de inte så mycket.
Det är ju exakt det dom gör..
Hittar du en köpare får du betalt efter att materialen sorterats, dvs efter en sån lista.
det går nog att få lite andra/bättre priser än de i den listan då skrot i små bitar är mer värt än stora. Småbitar är lättare att smälta ner eller hur det nu var, viket gör att stansrester och liknande är mer värt än stora plåtar.
det går nog att få lite andra/bättre priser än de i den listan då skrot i små bitar är mer värt än stora. Småbitar är lättare att smälta ner eller hur det nu var, viket gör att stansrester och liknande är mer värt än stora plåtar.
Det är ju exakt det dom gör..
Hittar du en köpare får du betalt efter att materialen sorterats, dvs efter en sån lista.
Ok, så det går inte att få ett pris på "skrot"? Finns det någon uppskattning på "såhär mycket är standardskrot värt", förusatt att standardskrotet har standarduppdelning av metallskrot? :)
Ok, så det går inte att få ett pris på "skrot"? Finns det någon uppskattning på "såhär mycket är standardskrot värt", förusatt att standardskrotet har standarduppdelning av metallskrot? :)
Ja, men vilken metall? Jag var på Stena Återvinning senast idag med diverse bråte och det är bra noga med det där.
Lysrörsarmaturer (utan kondingar och glimtändare givetvis), en hetvattenslinga av järn och lite annat gick som fragmentering, dvs de hugger upp det själva i småbitar så de smälter lättare. Sånt får man inte många spänn kilot för.
En del grejor i rent aluminium sorterades för sig medan vi säkerligen drar in storkovan på 250 kilo mässing, det är det bra stålar i.
258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25