Nej, hårda fodral tar en jävla plats i jämförelse med case och dessutom blir det långt dyrare i längden.
Case för stora skivor funkar inte heller, det avlånga hålet för att peta upp skivan börjar ju där hålet i stora skivor sitter - där hamnar ju hålet i små skivor nedanför...
Vet inte hur du tänkt förvara.. I låda typ eller?
Annars kan man enkelt fästa en rundstav och hänga upp dem på. Visst det blir lite bök att ta av dem om man vill ha skivan längst in men so what.
Bara en idé jag har..
De storlekar på CD-/DVD-skivor jag känner till är antingen 12cm (normalstorlek) eller 8cm (kallas singlar) som används bl.a. i videokameror. Jag tror du menar 8cm.
Om du inte hittar något mer kanske du kan leta på diskettförvaring. När jag själv jämför en "jewelcase" för en 8cm skiva och en diskett är disketten cirka 1 mm smalare och 1-2 mm högre än en "jewelcase".
De storlekar på CD-/DVD-skivor jag känner till är antingen 12cm (normalstorlek) eller 8cm (kallas singlar) som används bl.a. i videokameror. Jag tror du menar 8cm.
Nej, läs igen .... "Each page holds 8 CDs or CD-Rs, 4 on each side" dvs. 8st 8cm skivor per sida :)
Nej, läs igen... Var i den texten hittar du att det är 8cm skivor när de använder tum i staterna? ;) Storleken anges till 10", dvs 25,4 cm. Delat på två blir detta ung 12 cm, dvs standardstorlek.
Fast bilderna är roliga, det står Napster på en av skivorna. :L