Vi har midas på besök, så grabbarna grus och bus har levt rövare halva dagen här hemma...
När de äntligen tog en paus från lekandet i form av en tupplur i hallen kom posten...
Helt plötsligt så ser jag dessa tvenne Schäfrar stå och glo ut mot hallen, och det skrapar och brötar på dörren när posten åker genom brevlådan ner i hinken vi har satt upp...
Och dessa grabbarna ser ut som om de har sett/hört ett spöke.
Då ser jag min lilla pansartax Beata "armbåga" sig fram mot dörren och går fram till lådan och nosar på den.
Grabbarna grus och bus tittar klentrogen på beata och undrar hur hon vågar...
Det är kul och se hur dessa hundar reagerar ibland, med tanke på det rykte de har eller har haft (som ras)...
Brukar även ni ha lika kul med hur era hundar reagaerar och hur deras rykte säger att de borde reagera (eller hur fördommarna säger att de borde reagera)...
Hundar nej, men tacka vet jag min förra katt. Han kunde ligga och sova genom det mesta, och var det mot alla förväntningar något som väckte honom så sneglade han bara upp och gav de sedvanliga blicken "Äsch, fuck off" och somnade om.
En katt springer inte och hämtar din sabla pinne, han löser dina soduku när du sover istället. Det är skillnaden mellan hundar och katter.
264 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25