webForumDet fria alternativet

Var köper ni köksutrustning?

Boende & hem

6 svar · 1 049 visningar · startad av carl_x

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg
Frågan#1

Var köper ni er köksutrustning som t.ex. grytor, stekpannor, knivar m.m? Jag vill inte höra IKEA, Duka och annat, utan nu menar jag kvalitetsgrejer/proffsgrejer.

Jag menar inte att ovanstående butiker säljer dåliga grejer, men jag är ute efter proffsprodukter, där butikens namn/logotype inte finns inpräglat på produkten som det gör på bl.a. IKEA:s och Duka:s grejer.

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Vi har haft en del redskap från Verner & Verner.

Ja, Verner & Verner säljer schyssta grejer, men dom finns ju tyvärr bara kvar i Göteborg. Är inte så sugen på att handla såna grejer över nätet, man vill ju gärna känna och klämma på verktygen i verkligheten innan man slår till.

Det är märken som Le Creuset, Franz Güde, Rösle, Tefal + Jamie Oliver-kollektionen, Global och Tojiro jag är ute efter.

Medlem sedan apr. 20051 016 inlägg

När det gäller handel på nätet så kan jag rekomendera Salamander Cookshop. Har handlat vid fyra tillfällen och är supernöjd. Senaste köpet :)

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Jag köper en del på Cervera men det mesta köper jag via nätet då det oftast är betydligt billigare.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

har alldrig handlat nått sådant på duka eller cervera ,, men kan hålla med om att ikeas grejjer är crap .. men som sagt förklarar ju priset.

men kan rekomendera ica´s sortiment är faktiskt jävligt bra, otroligt bra grejjer för de priset ok äger bara en stekpanna o en wokpanna där ifrån men e fan dom bästa jag har. utan tvivel

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
115 ms — ändringar (db)