webForumDet fria alternativet

Tack och hej Telia....

Småprat

7 svar · 759 visningar · startad av TheUnreal

Medlem sedan okt. 200427 inlägg
Frågan#1

Nu har en människa i Telia's kundtjänst gjort det ingen telesäljare lyckats med, jag ska lämna Telia bakom mig efter typ 13 år..

Fasta telefonen är porterad, aktierna sålda (med vinst :bla )

Nu till det stora problemet, mobilen...
Jag hamnar ibland i norrlandsinland där bara kraftstationer finns, så god täckning är bra att ha.
Men lägre kostnader vore ju inte heller fel :)

Frågan är alltså vilken operatör kan ge mig bra täckning och bra priser?
Eller hur kan jag bli en mycket olönsam kund för Telia?

Tacksam för tips
/Mattias

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Norrlands inland betyder oftast bara en sak - Telia. Möjligtvis om du håller dig på de större vägarna kan något annat fungera men kraftstationerna lär väl knappast ligga där.

Får man fråga vad det är som gått fel?

Medlem sedan dec. 200697 inlägg

Halebop funkar då de använder sig av telias nät. Dock får ju telia en del av kakan då.

Annars är det Tele2 som gäller, dock tror jag det är kasst.

Telenor är inte att tänka på. Telenor fungerar knappt i Norrlands huvudstad Umeå.

Ja Tele2 är inte att tänka på. De har knappt täckning längs med Inlandsvägen (E45) ens.

Igentligen är det bara en skitsak som ligger bakom. Men varför låta det hindra :OO

Bakgrunden är den att jag ska sälja lite skit från hyllan på jobbet och skaffade ett refillkort för att ha ett nummer som man kan stänga av när man inte är sugen på mindre viktiga arbetssamtal...

Vad som då aldrig framgick vid köpet var att man måste fylla kortet innan det aktiveras, och när jag (efter att ha lusläst medföljade papper) ringde kundtjänst så avslutades samtalet på ett rätt ensidigt sätt från kundtjänsten...

Efter att fått förklarat för mig varför det inte gick att ringa till nummret, så hann jag bara med att förklara att jag kännde mig lite lurad när denna information inte fanns med kortet.
"-Hej d*klick*" kom då från andra sidan... (och nä jag var inte otrevlig, men det var lång kö så han hade väl andra samtal som det gick att tjäna pengar på...)

Han hade ju iaf kunnat bemöda sig med att säga nått i stil med att det är återförsäljarnas ansvar att upplysa om sådant vid köpet, och hänvisa mig dit.

I vilket fall en skitsak, men jag har ju ändå under rätt många år skyfflat in en del pengar i den organisationen och en förustättning för att konkurans ska fungera är ju rörliga kunder. Så det är väl dags att jag tar mitt kundansvar för marknaden... och jag har inget större agg mot Telia, så jag kan nog återvända när dom är aktiva i konkuransen :)

Synd. Skitsak var det ja. Det är nog långt ifrån alla ÅF som uppger det när de säljer korten. Å andra sidan så står det även i anvisningarna till kortet. ;)

Dryden skrev:

Synd. Skitsak var det ja. Det är nog långt ifrån alla ÅF som uppger det när de säljer korten. Å andra sidan så står det även i anvisningarna till kortet. ;)

Du verkar ha lite koll på det är :)
Ska det vara mer än ett papper (det som simkortet sitter på) i startpaketet?
I kuvertet fanns bara ett papper och jag kan inte hitta den informationen på det.
Eller iofs så står det i adressfönstret "Samtalscheck måste köpas separat" men det är ju inte en information om att simkortet är värdelöst tills man betalt ytterligare minst 100:-

I vilket fall så var vi tillbaka på ordet "skitsak" ;)

Och ska vi se på operatörsbytet med helt öppna ögon så vart det här bara den lilla droppe som behövdes för att se över telefonin, det har jag funderat på en tid men inte kommit mig för av bekvämlighet.

Nu får ni alla ha en bra kväll, även "han på Telias kundtjänst", för det tänker jag ha :P

Jag jobbar på Telia så hyfsad koll har jag. Exakt vad som står i startpaketet är jag dock inte helt hundra på. Får kolla upp det där. :) Men som sagt. Även om Telia inte är billigast alla gånger så är det ju alltid roligare med en tjänst som fungerar än Tele2 i Norrlands inland. ;)

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)