webForumDet fria alternativet

TV1000 vs CANAL+

Bredband & telefoni

31 svar · 5 399 visningar · startad av FreeZer

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg
Frågan#1

Vad ska man välja, TV1000 med Viasat Sport eller Canal+ TOTAL?

Comhem:
Medium 8 favoriter (159 kr) + TV1000 (119 kr) + ViaSat Sport (59 kr) = 337 kr/mån
Medium 8 favoriter (159 kr) + CANAL+ TOTAL (239 kr) = 398 kr/mån

Vill ha lite åsikter av er som har något av paketen...

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Canal+, inget snack! För sportens skull, det andra skiter jag i.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

FreeZer skrev:

Vad ska man välja, TV1000 med Viasat Sport eller Canal+ TOTAL?

400 spänn i månaden för fucking TV?! Jag svarar "ingen av dem" på din fråga.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Canal+, utan tvekan. Viasat känns... b. Liksom carl_x skiter jag i nästan allt förutom sporten, och jämför man respektive utbuds sportsändningar så ligger C+ ljusår framför Viasat i kvalitet och utbud.

Medlem sedan jan. 2001950 inlägg

sgtpepper skrev:

400 spänn i månaden för fucking TV?! Jag svarar "ingen av dem" på din fråga.

Hehe :)

Dryden skrev:

Canal+, utan tvekan. Viasat känns... b. Liksom carl_x skiter jag i nästan allt förutom sporten, och jämför man respektive utbuds sportsändningar så ligger C+ ljusår framför Viasat i kvalitet och utbud.

När jag kollar på utbudet igen så är det flera saker som saknas på Viasat jämfört med Canal+... :)

Det enda Viasat sport har som jag saknar på C+ är Champions League och vissa landskamper när det är fotbollskval. I övrigt suger utbudet rakt över. Dessutom halvtaskiga produktioner. Som sagt, Viasat känns inte lika proffsigt som C+.

Medlem sedan apr. 20032 072 inlägg

Jag hade valt Canal+, men det är min personal feeling. Får, när jag läser TV-tablån, uppfattningen att de har ett bredare utbud av i princip allt jämfört med TV1000.

Sen att jag, personligen, aldrig skulle få för mig att bränna 400,- i månaden på några TV-kanaler är en helt annan sak som inte har mednågot att göra. Men skulle någon betala åt mig skulle jag be om Canal+.

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Lätt Canal+. Främst pga hur Viasat misshandlar sina sportsändningar för de som inte har betalkanalerna.

"Nu är matchen slut här i trean/sexan, allt eftersnack, sammandrag och intervjuer kommer i Viasat Sport 1"
"F1-loppet i Kina sänds direkt i sexan halv fyra i morgon bitti, medan träning, kval och eftersändning klockan 14 sänds i Viasat Sport 1"

Aldrig att jag skulle lägga pengar på ett företag som är så nonchalant mot sina tittare. Visst att de vill tjäna pengar, men att tvinga in folk är fel sätt. :bla

Sen håller jag med tidigare talare, det känns som om Canal+ har mer kvalitet över sina sändningar. Jag tycker till och med det märks på själva tv-bilden, men det kan ju mycket väl vara inbillat. ;)

Medlem sedan mars 200846 inlägg

Canal+ har all bra sport, så valet är enkelt

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Det går även utmärkt att beställa till Viasat Sport 1,2,3 till Canal+ Total med Comhem. Så kör jag, tillsammans med Säsongskortet blir det mycket sport!

MickeA.com skrev:

Det går även utmärkt att beställa till Viasat Sport 1,2,3 till Canal+ Total med Comhem. Så kör jag, tillsammans med Säsongskortet blir det mycket sport!

Så kör jag också, minus säsongskortet. Viasat kör jag enbart för Champions League, inget annat. Mestadels skräpsport i övrigt, även om jag faktiskt fastnade framför bowling häromdagen. :OO

Dock funderar jag på att ge upp ComHem eftersom man med dem bara kan glömma allt vad EM heter i HD-upplösning. :l

Medlem sedan feb. 20034 441 inlägg

Dryden skrev:

Mestadels skräpsport i övrigt, även om jag faktiskt fastnade framför bowling häromdagen. :OO

Jo, dom sänder mycket udda sporter, jag har kollat på BullRiding ett par gånger, jag visste inte ens att det var en "sport" :) Brukar även glo rätt mycket på de olika pokerturneringarna dom sänder.

Dryden skrev:

Dock funderar jag på att ge upp ComHem eftersom man med dem bara kan glömma allt vad EM heter i HD-upplösning. :l

Det är väl bara Canal Digital som händer EM i HD?

MickeA.com skrev:

Det är väl bara Canal Digital som händer EM i HD?

TV4 som har sändningsrättigheterna distribuerar EM i HD-format, men ComHem har valt att avstå den möjligheten. "För dyrt" heter det. "Snålhet" skulle jag vilja kalla det då man redan har HD-formatutrullning till sina kunder via TV4 full-HD.

Det är ett av skälen till varför jag funderar på att lämna ComHem och satsa på CanalDigital istället, trots att jag då måste hänga upp en parabol på balkongen.

Jag dammar av tråden lite, bara för att meddela att ComHem nu tillslut har släppt Canal+ SportHD för sina kunder med HD-box. Bara att hoppas att de gör likadant med EM-slutspelet. Då kanske jag slipper skaffa CanalDigital och parabol på balkongen.

Medlem sedan maj 20095 inlägg

:stefan: skrev:

Lätt Canal+. Främst pga hur Viasat misshandlar sina sportsändningar för de som inte har betalkanalerna.

"Nu är matchen slut här i trean/sexan, allt eftersnack, sammandrag och intervjuer kommer i Viasat Sport 1"
"F1-loppet i Kina sänds direkt i sexan halv fyra i morgon bitti, medan träning, kval och eftersändning klockan 14 sänds i Viasat Sport 1"

Aldrig att jag skulle lägga pengar på ett företag som är så nonchalant mot sina tittare. Visst att de vill tjäna pengar, men att tvinga in folk är fel sätt. :bla

Sen håller jag med tidigare talare, det känns som om Canal+ har mer kvalitet över sina sändningar. Jag tycker till och med det märks på själva tv-bilden, men det kan ju mycket väl vara inbillat. ;)

Förlåt att jag tar up en gammal tråd.

Jag måste bara säga är du helt J**** knäpp eller ?!?!?

Var glad att du får nånting överhuvudtaget gratis, vad har canal+ för gratis sport?? Varför ska viasat ge bort allting gratis?

Du säger att dom "tvingar" folk, dom ger ett gratis race, om du är så intereserad i sport att du vill se träning/kval/eftersnack kan du väl köpa kanalerna!!

Sen vill jag ochså säga att Viasat sport har blivit mycket bättre nu, till den som sa att viasat ser "oproffsig" ut så har det ändrats.

Om du går in på Viasats hemsida så ser du att dom verkligen försöker ändra sig!

Just nu ligger Viasat före Canal+ iallafal i sport!!

Och ni som säger att 400kr är mycket pengar för tv, så är det egentligen inte det, en dvd kostar ca 200kr, med filmkanalerna får man typ 40+ filmer om dagen, flera premiärer i månaden, så länge man hittar 1 film i månaden man inte har sett och gillar, så jämnar det ut sig :P

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

kevin_kaya skrev:

Just nu ligger Viasat före Canal+ iallafal i sport!!

Har både Viasat sport och Canal+ sport, Och Viasat har långt kvar innan dom når upp till Canal+...

Ta bara dagens tablå!

CAnal+:

AC Milan - AS Roma
Lecce - Fiorentina
Hull City - Manchester United
Aston Villa - Newcastle United
Sunderland - Chelsea FC
Chicago Blackhawks - Detroit Red Wings

Viasat sport:

Millwall FC - Scunthorpe United
Monacos GP
Esbjerg Fb - FC Köpenhamn

Esen, hur vågar du snacka skit om Millwall - Scunthorpe???????!!!!!1111111

. :p

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Håller med, jag kommer att sitta som klistrad framför TV'n med min Millwall-tröja på.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

legis skrev:

Håller med, jag kommer att sitta som klistrad framför TV'n med min Millwall-tröja på.

Men då e du några timmar sen, För matchen spelades 14:00 ;)

Medlem sedan maj 20095 inlägg

Precis F1 tar alla sporter från C+ :)

Du glömde nascar och Indy series 500 :)

Fast jaja c+ är kanshe lite bättre..

Fast är inte så interesserad i sport, viktigast för mig är typ F1 och Champions Leauge, sen så är VM matcherna ganska bra vilket jag tror viasat har?

Det enda jag verkligen saknar är Fa Premier League, och italienska series A

Tänk om Viasat och C+ slog ihop.. :o

Känns så dåligt att man ska behöva välja en eller den andra om man inte vill köpa båda...

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
117 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)