webForumDet fria alternativet

Vad tror ni om den här affären?

Småprat

5 svar · 819 visningar · startad av bassebhu

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg
Frågan#1

Slängde ut en iBook på blocket och fick detta svar:

Glad to hear back from you...I am highly interested in your displayed item...am in my new posted company so i will be commencing the payment of this item via AlertPay International Money Order Service.....and all i will be needing for the payment to proceed is your full name and address
.
Moreso i will forward your name and address and also the total amount i'm to pay you and also the shipping cost will be all together on the AlertPay International Money Order Service and will offer you $2000...

So do get back to me with your name and address so that i can proceed with the payment of the item...

Thanks

Bluffel och båg så det skriker va?! Pucko om han köper en iBook för 13 000. Han erbjöd nästan 4 gånger mer än jag skrev i annonsen.

Jag var lite snabb med att svara men jag var så säker på att det var bluff så han fick denna adress :birp

Sebastian Svårlurad
Skum Affärsgatan 17
118 26 STOCKHOLM

Skulle kanske ha kollat om han accepterade en annan betalningsmetod först.

Medlem sedan maj 20031 682 inlägg

bassebhu skrev:

Sebastian Svårlurad
Skum Affärsgatan 17
118 26 STOCKHOLM

Haha schysst adress ;)
Ja du skulle sagt att du va intresserad utav en annan betalnings metod typ paypal eller nått..

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Fan, för tvåtusen dollar kan man ju iaf skicka honom en P-p-p-powerbook. ;)

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

:stefan: skrev:

Fan, för tvåtusen dollar kan man ju iaf skicka honom en P-p-p-powerbook. ;)

Ja den historien är ju helt underbar. (y)

Medlem sedan nov. 20016 480 inlägg

hello,

i have forwarded your name and address to alertpay to proceed with the payment...and as soon as you receive the payment notification...do get back to me asap so that i can send you my shipping info

Jaha, vad gör jag nu då? Blandar ett glas saft? :e

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

bassebhu skrev:

Jag var lite snabb med att svara men jag var så säker på att det var bluff så han fick denna adress :birp

Sebastian Svårlurad
Skum Affärsgatan 17
118 26 STOCKHOLM

Kul adress! :birp

Fast den hade kanske sålt sitt budskap bättre om du hade använt engelska namn... tex "Sebastian Scam-avoider...".

261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
131 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)