Jag ska till Kap Verde om några veckor och tänkte pensionera mina kära gamla spräckliga 80-talsbadbrallor - men var fan hittar man sommarattiraljer mitt i vintern?
I ett hörn på Åhléns City hittade jag ett gäng, men eftersom det stället har blivit så jävla hippt och skitnödigt var det ju bara Panos Emporio och Speedos där. Femhundra spänn har jag ju inte lust med att bränna på ett par badbrallor... :l
Stadium, Intersport osv har ju bara minibutiker numera där det nästan bara är årstidsskyltning.
Sorry, jag ska specificera mig lite och säga det att det inte handlar om att göra x antal längder i en 50-metersbassäng (har aldrig hänt, kommer aldrig att hända), utan det är plaska runt i vattnet och lata sig på stranden som gäller.
Några tighta y-front kommer jag aldrig dra på mig, hur låga tider på 100 meter man än får av dom. ;) Snarare nåt åt shortshållet skulle jag tro. :)
Sorry, jag ska specificera mig lite och säga det att det inte handlar om att göra x antal längder i en 50-metersbassäng (har aldrig hänt, kommer aldrig att hända), utan det är plaska runt i vattnet och lata sig på stranden som gäller.
Några tighta y-front kommer jag aldrig dra på mig, hur låga tider på 100 meter man än får av dom. ;) Snarare nåt åt shortshållet skulle jag tro. :)
Du snackar om att ligga på en strand och lata sig. Med största sannolikhet inte i Sverige. I krokarna runt "badorter" kränger var och varannan badkläder/solskydd/glasögon. Varför inte köpa det på plats?
Annars har NK badartiklar året runt i olika prisklasser. Kan varmt rekomendera Billabong shorts. Sköna att ha på sig, finns i många utföranden o storleksanpassade. Inte "one size fits all but you". Kostar visserligen 1000kr blankt men då får du med en kombinerad surfvaxare och kapsylöppnare hängandes i en stretchig tråd man kan gömma i "cargo" -fickan. ;)