webForumDet fria alternativet

Stöd hjälporganisationer via messenger live

Webbhotell & domäner

8 svar · 800 visningar · startad av erka

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg
Frågan#1

Någon som mer än jag som missat detta?

http://im.live.com/Messenger/IM/Home/

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Troligen, för det verkar bara gälla USA.
For the record: Jag använder en helt reklamfri klient så jag skulle ha missat det ändå.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Nja, frågan kommer upp eftersom du måste välja att du bor i USA, annars kan du inte ladda ner den kompatibla klienten. Jag har kört det i över ett år nu (det lanserades utanför beta i Mars ifjol).

Det är dessutom den enda Messenger-klienten jag kan köra på Windows 2008 Server (rtm btw) på min laptop.

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Oj, en sån här sak kommer ju inte få folk att tro mindre på alla "Skicka till 10 pers annars får du börja casha för msn bla bla". Bra sak. Dåligt utförande.

Det har fungerat utmärkt i 1½ år. Det skulle väl vara dumma svenskar isf, men det vore ganska pinsamt om amerikaner klarar av att hantera detta bättre än oss..

Att det fungerar utmärkt säger väl absolut ingenting om hur många fler som kommer gå på att skicka vidare kedjebrev. Eller du har statistik på det?

Jag har varken hört talas om eller sett några kedjebrev relaterat till detta. Det är ett enormt bra initiativ och det har redan gett miljoner dollar till olika stödorganisationer.

Att det är ett bra initiativ skrev jag i mitt försöka inläggl, dock är det ett dåligt utförande. Och att du inte får några kedjebrev är för att du, förhoppningvis (är dock ganska osäker) inte har Lisa, 13 år på msn.

hehe, jo det har du rätt i, men detta har som sagt varit publikt i USA i nästan ett år och i betastadie ännu längre. Inte ens de interna distributionslistorna har tagit upp något liknande problem. Men det kanske är vanligt med sådana kedjebrev i Sverige och om vi inte kan hantera det här, så är det väl iofs bra att det krävs en del jobb för att kunna vara med (iaf för 13-åringar) ;)

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)