Den här tråden skulle ju givetvis ha startas innan galan, men vafan... :e
Jag missade halva, så jag ska leta rätt på nån resultatsite och jämföra med de nominerade, men för er andra som såg det - kommentarer, hyllningar, sågningar..? ;)
Första gången jag såg galan. Sämre skit får man leta efter. Varför ska vi behöva stå ut med Gry och Adam i varenda jävla TV-program? Och den här jävla reklamen stup i kvarten. Vilket skit! (n)
Förvånande att Kent vinner pris med sin musik igen, eller hur? Det är intressant hur Sveriges bästa rockband år ut och år in hatas av halva Sverige men ändå sopar hem alla priser. :OO
Katastroferna först:
Återigen har större delen av befolkningen lydigt följt de egenutnämnda allvetarna i kvällstidningarna och röstat fram Kent till diverse priser. Årets album med Sahara Hotnights slutliga genombrott och Salem Al Fakirs fantastiska debut i samma kategori? Årets grupp ska vi bara inte tala om... :x
Sen har vi då Årets låt. Jag ger mig faaan på att det varit nåt upprop på nätet nånstans i stil med "rösta på lasse" för 40% (sa inte Adam nånstans kring den summan?) av rösterna med The Worrying Kind och Cheek To Cheek i samma kategori? För att inte tala om Mange Schmidts visslingsplåga...
Nej fy.
Bättre då att Salem Al Fakir sopade hem fyra grammisar! (y) Där har ni inte nåt hypat, oförtjänt hyllat, utan en äkta talang! Välförtjänt är bara förnamnet, hans platta är helt fantastisk. :D
Sahara Hotnights tycker jag uppriktigt synd om, tre tunga nomineringar men de vann inte en enda... :(
Bäst på hela galan var när de introverta navelskådarna tackade "alla som hatar dom" och Petter ställde sig upp med armarna i vädret! Kungligt! :e
Katastroferna först:
Återigen har större delen av befolkningen lydigt följt de egenutnämnda allvetarna i kvällstidningarna och röstat fram Kent till diverse priser. Årets album med Sahara Hotnights slutliga genombrott och Salem Al Fakirs fantastiska debut i samma kategori? Årets grupp ska vi bara inte tala om... :x
Sen har vi då Årets låt. Jag ger mig faaan på att det varit nåt upprop på nätet nånstans i stil med "rösta på lasse" för 40% (sa inte Adam nånstans kring den summan?) av rösterna med The Worrying Kind och Cheek To Cheek i samma kategori? För att inte tala om Mange Schmidts visslingsplåga...
Nej fy.
Bättre då att Salem Al Fakir sopade hem fyra grammisar! (y) Där har ni inte nåt hypat, oförtjänt hyllat, utan en äkta talang! Välförtjänt är bara förnamnet, hans platta är helt fantastisk. :D
Sahara Hotnights tycker jag uppriktigt synd om, tre tunga nomineringar men de vann inte en enda... :(
Bäst på hela galan var när de introverta navelskådarna tackade "alla som hatar dom" och Petter ställde sig upp med armarna i vädret! Kungligt! :e
Som sagt.. konstigt att de vinner allt som går om de nu är så jävla felbelönade som du verkar tro. Du är ju inte direkt objektiv i ditt bedömande. Ta dig samman istället och fatta att de uppenbarligen levererar, gång på gång, år efter år. Som sagt, Kent rockar. Otvivelaktigt.
Sen att Petter påstår sig hata Kent.. ja, vad säger man? Avdankad hiphopare, utan priser. Inte konstigt att han försöker göra lite PR-trick.
Grammisgalan är en ren & skär katastrof, i vanlig ordning.
Att ha galor där man korar vinnare enbart baserat på en jury är ju helt förkastligt!
Rockbjörnen samt det nya Swedish Metal Awards ( https://www.swedishmetalawards.com ) är ju lysande exempel på hur det ska gå till: Låt konsumenterna avgöra!
Grammisgalan är en ren & skär katastrof, i vanlig ordning.
Att ha galor där man korar vinnare enbart baserat på en jury är ju helt förkastligt!
Rockbjörnen samt det nya Swedish Metal Awards ( https://www.swedishmetalawards.com ) är ju lysande exempel på hur det ska gå till: Låt konsumenterna avgöra!
För att göra Grammis ännu större och folkligare införs i år en omröstningsprocess där svenska folket bjuds in att rösta i samtliga kategorier utom tre. I kategorierna Årets Kompositör, Årets Textförfattare och Årets Producen röstar enbart juryn. Årets Låt röstas fram enbart av folket och Årets Hederspris röstas fram internt av IFPI.
Jag säger inte så mycket om vinnarna, men otroligt vilken kass produktion!
Kameramännen borde sparkas, programledarna borde sparkas och TV4 borde aldrig mer få visa galan.
Jag klarade inte av att se hela på grund av särskrivningar, taffligt kameraarbete (framför allt vid liveframträdandena) och dåliga programledarmanus.
Och; när man ska presentera de nominerade för årets live-akt, varför i hela helvete visar man då ett klipp från en musikvideo från var och en av artisterna/banden?
Håller med @nders på varenda punkt. Det är inte förrän du skrev sakerna ovan som jag minns att jag svor över exakt samma saker igår. Kamervinklarna var helt åt helvete i stort sett hela tiden och alltihop luktade budget. Inte minst när de för de första vinnarna fortsatte spela den musik som spelades när de gick upp mot scen, med i stort sett samma volym även när tacktalet började. Fruktansvärt amatörmässigt på många punkter.
Jag missade hela kalaset, men det verkar som jag inte missat nått.
Fan va ni sågar grabbar ...... hahaha :)
Ungefär som filmen jag länkar till, först en lite såg(ning) och sedan en fetare såg(ning) och fetare.
Som sagt.. konstigt att de vinner allt som går om de nu är så jävla felbelönade som du verkar tro. Du är ju inte direkt objektiv i ditt bedömande. Ta dig samman istället och fatta att de uppenbarligen levererar, gång på gång, år efter år. Som sagt, Kent rockar. Otvivelaktigt.
Nej, vem har sagt att jag är objektiv? ;)
Jag tycker att Kent är kvalitativ skit, så givetvis bär det mig emot när de tar hem priser i klasser där jag tycker att det finns mycket bättre vinnare.
Dessutom har jag jobbat åt dom i samband med en konsert för sex-sju år sen och maken till primadonnor får man ju leta efter... Melody Club (som var förband) var hur trevliga som helst, men när vi satt och käkade fick vi dämpa oss när de kom in, de var ju K e n t gubevars... :x
Tja, varför inte? Jag fick en lapp med posten för några år sen där jag slumpats fram att vara med i juryn för Svensktoppen under tre veckor. (y)
Tyvärr var det inte under 80-talet då man aldrig missade en sändning, men det var ändå kul att sitta och lyssna igenom allt och sen gå in på SRs web och rösta. :)
Tja, varför inte? Jag fick en lapp med posten för några år sen där jag slumpats fram att vara med i juryn för Svensktoppen under tre veckor. (y)
Tyvärr var det inte under 80-talet då man aldrig missade en sändning, men det var ändå kul att sitta och lyssna igenom allt och sen gå in på SRs web och rösta. :)
F*n jag har också haft en tid i livet (80 talet) då jag inte missade en sändning av svensktoppen spelade tom in vissa låter på band. (det sista kanske var lite väl magstarkt för en del läsare) skönt att veta att man inte var ensam. :)
501 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e