webForumDet fria alternativet

Brännande känsla i huden - något att oroa sig för ?

Träning & hälsa

22 svar · 24 350 visningar · startad av Joaquin · sida 2 av 2

Frågan, av Joaquin

Jag har i ungefär 1 1/2 vecka haft en märklig känsla i framförallt ansiktet. Direkt när jag vaknar på morgonen är huden väldigt varm, och sen håller den sig så hela dan (känns som om jag legat för länge i solen). Den är inte jätteröd, men visst ser det ut som om jag är varm, vilket jag inte behöver vara. Jag kan t.ex småfrysa i övrigt, men ändå vara stekhet i ansiktet. Tycker mig se att min hud se

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan nov. 2003286 inlägg

Varit hos neurolog och gjort diverse tester. Det var även där det beställdes en massa blodprover. Kommer inte ihåg vilka det var men tycker mig känna igen det.
Det jobbigaste är nog att jag är öm runt könet. Ovanför, ljumskarna, testiklarna. Känns ömt och olustigt, men svårt att peka på något specifikt. Hur jämna ska testiklarna vara egentligen ?!? Kanske lite för intim fråga ? :)
Bett 2 doktorer känna efter utan att de hittat något onormalt. Borde kunna lite på det, men gör inte riktigt det. Åter igen känner jag efter och hittar "fel" x(

Medlem sedan mars 200812 inlägg

Om du har läkemedel så kan ju detta möjligtvis vara en biverkan eventuellt.

Detta har säkert läkarna redan kollat om du nu har läkemedel och talat om detta för de berörda läkarna.

Skulle bara inflika med detta. Även om det nog inte är speciellt sannolikt, då detta brukar vara bland de första läkarna undersöker.

Hoppas det löser sig för dig :) Det måste vara frustrerande.

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg

Vilken soppa !

Fick reda på i förrgår att, om jag nu inte hörde fel hade ett b-vitaminvärde på 1400. Normalt skulle man ha 100-400. Den nya läkaren trodde inte jag hade b-vitaminbrist. Tyvärr "glömde" de ta ett prov, så det har jag gjort idag.

Undrar om sjukvården är så bra i Sverige som man brukar säga :q

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
125 ms — ändringar (db)