webForumDet fria alternativet

Flygbiljetter till Cypern

Resor

6 svar · 1 185 visningar · startad av clarkbones

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg
Frågan#1

Hej!

Någon som vet vilka flygbolag som flyger billigt (Reguljärt! icke charter då jag bara ska vara där ett par dagar) till Cypern. Hittar ingen TOR för mindre 5000.

Var kollar man förresten flygbiljetter bäst? Resfeber och ticket tycker jag är dåliga då man inte kan specifiera ett intervall av datum när man kan tänka sig att resa. Hos dem måste man välja ett specifikt datum. Är man då flexibel i sina resdatum, tar det en evighet att söka igenom två veckor.

Medlem sedan feb. 2007161 inlägg

Travelpartner.se
Flygtorget.se

Går inte heller att välja ett intervall, men går ändå skapligt fort att söka på ny dag.

Medlem sedan sep. 2006284 inlägg
Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Jag brukar använda https://www.mrjet.se, även om den inte heller tillåter sökning i intervall.

Jag testade att söka på en resa Stockholm-Larnaca den 15 januari 2008 - 19 januari 2008 och den billigaste ToR-resan dessa datum kostar 2562 SEK med Lufthansa, med ett byte i Tyskland. Tar dock ganska lång, drygt 12h på utvägen vilket ju är surt.

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

Generellt sett så beror det på när man vill flyga. Min brorsa åker till Grekland 2 ggr/år och beställer biljetter (bara flygstol) via olika charterföretag och köper dom 5-8 månader i förväg, precis när dom släpper platserna. Alldeles nyligen köpte han resan för april nästa år och betalade 7-800 enkel.

Ett annat tips är att strunta i internetföretagen som ju inte klarar specialbeställningar, utan bara kolla med riktiga resebyråer. Är dom duktiga och lägger ner sig så kan man nämligen ofta hitta kraftigt rabatterade t.o.r.-biljetter som gäller ett visst antal övernattningar på destinationen. Har själv gjort så några gånger. Det funkar så här:

Man köper en biljett t.ex. t.o.r. Stockholm-London för 1.500 spänn. Den inkluderar 4 övernattningar. Men eftersom jag inte ska stanna mer än två nätter, så köper jag en likadan rabatterad biljett London-Stockholm som alltså gäller t.ex. 4 övernattningar i Stockholm. Men jag lägger den avresan (från London alltså) två dagar efter min ankomst dit.

Då har jag två t.o.r.-biljetter, men använder bara utresan på båda och slänger dom sen (nej, man kan inte sälja returresorna till nån annan... :) )

Ska man hitta såna här erbjudanden så gäller det alltså att man vänder sig till en bra, riktig resebyrå med proffsig personal. Men eftersom dom inte tjänar så många spänn på en sån här resa, så gäller det att dom ska vara motiverade att hjälpa till ändå. Jag har haft tur och har samarbetat med samma enmansresebyrå under många, många år, och har säkert köpt biljetter för minst 150.000 genom honom. Så han har inget emot att ordna det där lilla extra.

Medlem sedan nov. 2004438 inlägg

https://www.resfeber.se kan du kryssa för att söka via deras flygpriskalender, då får du upp en hel veckas flygresor, motsvarande +/- 3 dagar.

Medlem sedan maj 2007147 inlägg

Håller med Danne V - ring även "vanliga" resebyråer
Skulle i somras till Cleveland, USA och billigaste biljett jag hittade på nätet var 6 200 och hemska tider. Ringde Ticket och 5 800 med bättre (nästan för bra) tider och dessutom fick jag ett par dagar i New York på hemresan.

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
128 ms — ändringar (db)