Och allt detta ska in i datorn. Tyvärr har jag bara 4st USB-portar i datorn, så jag måste plugga ur något om något annat ska in. Väldigt jobbigt!
Samtidigt som problemet med att jag har för få USB-portar, så är det alla dessa nedrans kablar som hänger fram och tillbaka! Jag blir helt hopplös! Jag försöker göra det snyggt, men jag har inte lyckats!
Så min fråga till er, mina god forumvänner!
Hur löser man kabelproblem snyggast? Det är alltså hur många kablar som helst, alla olika långa... så man kan ju inte stoppa in alla i nån kabelkanal... men det borde finnas något annat smart sätt att lösa detta på! Och sen är det ju det där med USB-portarna... should I just ge a USB-hub?
Jag skulle löst USB-problemet så här:
Två hubbar:
En för ljudet och en för hårddisken. Till samma hub som du kopplar hårddisken kopplar du även (sladden till) digitalkameran. Ljud och lagringsenheter tar båda bandbredd, och jag skulle inte sätta de på samma hub. (Fast jag kanske bara är paranoid)
Tangentbord, mus, keyboard, tar lite bandbredd och kan kopplas på valfritt sätt. (Även om jag hade skilt musik- och icke musik-relaterade saker åt)
Laptop-kylaren tar ingen bandbredd, men däremot lite ström, så koppla till en hub med egen strömförsörjning, eller till den hub du tror drar minst ström.
TP-kabel: Byt ut till trådlöst?
Hörlurarna sitter väl konstant i hörlursuttaget på det externa ljudkortet?
Skärmkabeln: Behöver du verkligen den externa skärmen hela tiden när du sitter med datorn?
Så om du lyder mina råd har tre saker att koppla in i datorn, inkl dess egen strömförsörjning. (Plus 1 eller 2 till, skärm, ethernet)
En 7-portars usb-hub från Belkin löste mina problem för några månader sen, nu slipper jag flippa med sladdar när jag ska tömma kamera/fylla på iPod/fippla med usb-minnet... (y)
Tillsammans med en kabelränna från Ikea (som man skruvar fast under bordskanten) blev det (nästan) rent på skrivbordet och jag fick dessutom upp kablarna från golvet. Oh yes...
Här har vi min -> http://www.webhallen.com/prod.php?id=69251
Fördelen med den är att det är fem portar bakåt och två uppåt, dvs två lättåtkomliga om man har nåt tillfälligt att peta in medan de som jämt sitter i är bakåt.
603 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2