Whisky, kiltar och haggis köper man ju med fördel i Skottland, så det verkar ju helt efterblivet att ge sånt till en polare som är på väg dit.
Bättre vore väl något rejält svenskt, som han kan ha när hemlängtan sätter in (förutsatt att han är svensk vill säga). Tio burkar matjessill, saltlakrits och några paket Wasa Sport-knäckebröd kanske :).
Whisky, kiltar och haggis köper man ju med fördel i Skottland, så det verkar ju helt efterblivet att ge sånt till en polare som är på väg dit.
Bättre vore väl något rejält svenskt, som han kan ha när hemlängtan sätter in (förutsatt att han är svensk vill säga). Tio burkar matjessill, saltlakrits och några paket Wasa Sport-knäckebröd kanske :).
Det ligger något i det su skriver, sgtpepper. Ska tänka på det! Bra förslag. Billigt dessutom. :e
"Gammaldags" Chokladdiggare? - köp Marabou mjölkchoklad
November och Skottland - jag fryser av tanken. Britter i allmänhet är ju inte så bra på det där med isolering av hus (fortfarande är det t ex englas i många fönster) så något varmt. Svenska svart/vita raggsockor kan ge både värme och lite hemkänsla.
Ladda ner svenska program från SR och gör en mp3-CD. Tar lite plats i packningen, kanske inte används första tiden men sedan kan det nog vara en riktigt nostalgitripp. Själv satt jag i Zambia och slet ut en Hassan-kassett - tror att jag kan de flesta utanatill.
Bränn ihop en CD med bilder - både privata/personliga men också mer generella Sverigebilder.
Haha, jag köpte aldrig nåt... Ingn skada skedd. :p Tur i alla fall att det inte blev någon kilt. Han jobbar nämligen här nu: http://www.thescotlandkiltcompany.co.uk/
:e
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25