Auric skrev:
vad ska man svara på en sån fråga?
Det är ingen fråga, så du kan lugnt avstå från att svara.
15 svar · 595 visningar · startad av Auric
det kanske inte är så många här som är i samma situation som jag men det är ett roligt samtalsämne.
Varge gång man kommer till några som man inte har sätt på länge så ska dom alltid säga "Vad du har blivit lång!" jag menar, vad ska man svara på en sån fråga?
"Ja det har jag ju tack för upplysningen!"
"Eller har du krympt."
Auric skrev:
vad ska man svara på en sån fråga?
Det är ingen fråga, så du kan lugnt avstå från att svara.
man ska ju säga nåt! eller ska man bara låtsas som personen inte finns och gå där ifrån!
Förklara bara att man växer tills man är runt 18 och att det inte är något onaturligt. Så dom inte behöver vara oroliga
Om det är en vuxen man som säger det så kan du ju säga att han också har blivit lång, för huvudet har växt igenom håret :p
Auric skrev:
Varge gång man kommer till några som man inte har sätt på länge så ska dom alltid säga "Vad du har blivit lång!" jag menar, vad ska man svara på en sån fråga?
Hur får du det till en fråga?
Jag brukar också få höra det påståendet. Då brukar jag påpeka att det är ungefär 15 år sedan som jag slutade växa :-)
Jag brukar inte få den frågan och då brukar jag svara "Ja".
Quid skrev:
Om det är en vuxen man som säger det så kan du ju säga att han också har blivit lång, för huvudet har växt igenom håret :p
Haha! Läggs på minnet! :birp
Jag tillhör nog dem som kan fälla en slik kommentar.
Dels beror det på tiden som gått, men det skall alltid uppfatttas som positivt.
V i har förvisso ändrat medellängden kraftigt på några decenier.
Njut av uppmärksamheten, den avtar med tiden.
Man säger ju aldrig till någon "Vad du är kort!" eller "Är du fortfarande lika kort?". Så se det som en positiv kommentar. :)
Fia, joho, jag har fått höra, du är fortfarande liten, då jag är vid 1.60 ;)
auric skrev:
det kanske inte är så många här som är i samma situation som jag men det är ett roligt samtalsämne.
"Ja det har jag ju tack för upplysningen!"
"Eller har du krympt.".
Ta det med ett smile. :)
Quid skrev:
Haha NU fattade jag! Tog lite tid såhär på morgonkvisten. :birp
Koplik skrev:
Förklara bara att man växer tills man är runt 18 och att det inte är något onaturligt. Så dom inte behöver vara oroliga
Nej, det är mycket roligare att säga nåt i stil med att "Tack! Det gick ju lite trögt i början, men sen tänkte jag att jag kunde hjälpa naturen lite på traven."
spango skrev:
Nej, det är mycket roligare att säga nåt i stil med att "Tack! Det gick ju lite trögt i början, men sen tänkte jag att jag kunde hjälpa naturen lite på traven."
Hehe!