Zappade omkring igår och såg att nån kanal (#:an tror jag) körde Notting Hill, ni vet den där kärleksdramakomedin med Julia Roberts och Hugh Grant eller vad han heter.
Jag gillar normalt inte alls komedier och i synnerhet inte dramakomedier om kärlek. Men den här har jag sett 5-6 ggr och den är lika bra varenda gång...
Suck...man kanske är en obotlig romantiker trots allt....
Jag är också väldigt förtjust i Notting Hill, så jag fastnade också igår när jag råkade bläddra över. För mig beror det nog till stor del på att jag tycker mycket om fröken Roberts. :)
Jag är också väldigt förtjust i Notting Hill, så jag fastnade också igår när jag råkade bläddra över. För mig beror det nog till stor del på att jag tycker mycket om fröken Roberts. :)
Ja du... den tanken har slagit mig också.... :) Hon har ju en sjusärdeles närvaro coh karisma den damen...
Men förutom henne, så är filmen bara jäkligt välgjord och har en suverän rollbesättning överlag. Engelska skådisar ÄR förjäkligt duktiga. Och scenen där Grant går längs gatan och ett år passerar samtidigt är fullständigt suverän.
Plus, förstås, hela temat med den vanlige, hygglige grabben som vinner prinsessans hjärta. Snyft.... Trots Grants vämjeliga hårsvall så har man ju liksom inga problem att identifiera sig med hans rollfigur...
Hugh Grant.. tröttare hundvalpögon får man leta efter. Han spelar ju samma roll, om och om igen, blir han aldrig trött på det? Nåväl, han gör det sjusärdeles bra dock, så han får väl hållas, antar jag.
Jag tycker dock karaktären Spike är den absoluta högpunkten i hela filmen. :e
254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2