webForumDet fria alternativet

Karlskrona

Småprat

4 svar · 545 visningar · startad av aasah

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg
Frågan#1

Finns det några här som bor eller har bott i Karlskrona? Vad har ni för erfarenheter av stan? Vad finns det för kollektivtrafik, kan man bo där utan egen bil? Vad finns där för affärer, fritidsaktiviteter mm... Är det en lugn stad eller har den hög brottsstatistik? Jag vet egentligen ingenting om staden, men funderar på att söka ett jobb där. All info mottages tacksamt.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Jag bodde i Karlskrona när jag pluggade. Vacker stad på somrarna, men det är ju iofs. alla kuststäder. Jag bodde på Trossö, vilket är den så kallade centrum-ön. Där behöver man ingen bil för att ta sig runt. Avstånden är inte så stora, och orkar man inte gå finns det bussar.

Karlskrona har en av Sveriges farligaste gator, men det beror på att gatan är huvudgata på Trossö, och där ligger alla pubar. Jag såg inget under tiden jag bodde där och upplevde själv inget av det heller.

Utbudet av affärer är väl som i vilken annan mindre stad som helst. Det finns vad man behöver, men mer är det inte.

När det gäller fritidsaktiviteter har jag inte så mycket att komma med. Men gillar man vattensporter finns det grymma förutsättningar för det.

Nu vet jag inte hur gammal du är, men ett av mina intressen är uteliv. Karlskrona är en riktigt rutten stad för det. Det finns två nattklubbar; Piraten och Kino. På Piraten hänger skinnvästarna och på Kino hänger övriga. Var damerna finns har jag inte en aning om. Förmodligen har dom flytt till roligare städer att gå ut i.

Karlskrona-bor är ett speciellt folk. Dom har en riktigt ful och dryg dialekt, är dryga i sitt sätt att vara och är allmänt korkade.

Okkido, några tillägg?

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg

Karlskrona är en piss-stad. Max ett år, mer än så klarar man inte.

Medlem sedan jan. 2003236 inlägg

Okkido skrev:

Karlskrona är en piss-stad. Max ett år, mer än så klarar man inte.

Det var ju nyanserat.

Jag har inte bott där men gillar staden. Om man beställer tre smaker glass i strut så får man alltid två kulor av varje. Knasigt. Men bra om man gillar glass.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Molarin skrev:

Det var ju nyanserat.

Jag har inte bott där men gillar staden. Om man beställer tre smaker glass i strut så får man alltid två kulor av varje. Knasigt. Men bra om man gillar glass.

Glassiären är det enda positivia med den staden. Det enda.

428 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
291 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
291 ms — ändringar (db)