Tyckte det kunde vara på sin plats å starta en gitarrtråd här på wF - intressant å c hur många som ägnar sig åt detta underbara instrument.
Min mening med tråden är att man postar länkar till diverse videos, ger olika self-learning-tips, osv. Posta en länk till något ni skrivit själva å få lite feedback kanske?
Jag inviger gärna tråden med en länk till denna härliga låt.
Noap inge flamenco här. Men gitarren ägnar man sig åt lite då och då, är inte duktig eller så. Spelar för det mesta på ackord eller hur man ska säga. :)
Jodå, gitarr spelas det, numera varje dag faktiskt. Jag är ingen elgitarrguru, utan gillar mer min akustiska. Just nu håller jag på att spela in lite material som jag haft i huvudet några år, men än så länge är det ganska lösa saker. :)
Jag antar att jag inte kan säga nej, eftersom jag faktiskt lagt ut en första version av en låt jag spelade in en slaskversion av igår. Jag håller på och jobbar med texten fortfarande och ska nog lägga om vers och refräng en aning, för jag är inte helt nöjd i nuläget.
Den finns iallafall här, eller i min blogg ifall man så vill det.
Jag antar att jag inte kan säga nej, eftersom jag faktiskt lagt ut en första version av en låt jag spelade in en slaskversion av igår. Jag håller på och jobbar med texten fortfarande och ska nog lägga om vers och refräng en aning, för jag är inte helt nöjd i nuläget.
Den finns iallafall här, eller i min blogg ifall man så vill det.
And all you critics.. be gentle.. :r
härlig mystik!
haru en egen studio hemma eller?
Ibland tycker jag att ljudet av plektrumet som slår på strängarna är lite högt, om det nu inte är meningen att det ska vara så. Annars är den ball tycker jag=)
Här är en grej som jag och min "bassist" komponerat ihop. man kan säga att vi skrivit hälften var men jag spelar allt utom vissa ackord som fyller ut arpeggion och dylikt. 11 timmar tog det... Dock är det bara halva låten som låter ordentligt "professionell" sen av någon anledning blev det lite hack här å där, samt att gitarrljudet ändrades... lite dåligt meckat, lär väl spela in en ny version när man kommer hem från australien om 5 månader. :D
ska vara ett solo i sista delen fast det spelade vi icke in.
Ibland tycker jag att ljudet av plektrumet som slår på strängarna är lite högt, om det nu inte är meningen att det ska vara så. Annars är den ball tycker jag=)
Oh, tack! :D
Nja, jag har lite inspelningsgrejer nu iallafall. Köpte på mig bland annat ett nytt externt ljudkort.
Angående plektrum-ljudet; ja, jag vet om detta, problemet är att jag inte har någon plugg i min favoritakustiska gitarr, så jag får mic'a ljudet. Jag ska testa lite annorlunda konfigurationer i veckan tänkte jag, och lägga om det spåret helt. Än så länge tycker jag dock att det ger en aning balans, eftersom jag inte har några trummor på, men det är nog att glorifiera det missljud som det egentligen är. ;)
symbolism skrev:
Här är en grej som jag och min "bassist" komponerat ihop. man kan säga att vi skrivit hälften var men jag spelar allt utom vissa ackord som fyller ut arpeggion och dylikt. 11 timmar tog det... Dock är det bara halva låten som låter ordentligt "professionell" sen av någon anledning blev det lite hack här å där, samt att gitarrljudet ändrades... lite dåligt meckat, lär väl spela in en ny version när man kommer hem från australien om 5 månader. :D
ska vara ett solo i sista delen fast det spelade vi icke in.