trodde du gjort den på fisk eftersom det var en hamnburgare :birp
Måste dela med mig av detta, igår skulle jag och flickvännen göra middag och ingen av oss var särskillt sugna på att göra något stordåd i köket så rester fick duga. Hade gammal stekt köttfärs från tidigare övningar, den fick duga. Men vad skulle vi göra av den, hon föreslog att vi skulle göra hamburgare, jag fnös lite och menade att köttfärsen är ju redan stekt det går väl inte. Men jag är en erfaren man, har haft fel förr så jag tänkte prova ändå. Hade i ett par ägg för att få köttfärsen att binda och lite ströbröd och kryddor. Slängde ihop allt i en bunke och rörde om utav bara den.
Sedan knådade jag ut nått som såg ut som gråa osmakliga klumpar, men efter att ha stekt dom såg dom ut som riktigt aptitliga hamburgare. Och smakade klockrent konsistensen var precis som om du köpt dem på en sibylla men smaken var så klart mycket bättre.
Annars när iaf jag försöker mig på att göra hamburgare på rå köttfärs så är det så mycket vatten i denna så att när burgaren är färdig stekt så faller den bara sönder när man ska flytta den till tallrik eller bröd. Men när köttfärsen var stekt innan så gick det att få den form jag ville ha på dem.
Det kanske bara jag som inte visste att man skulle göra så :OO