Andreas tror jag klarade sig.
Spontant, det finns en del riktigt bra röster med bland de 16-17 sista. Det blir verkligen tufft.
Jaha, vem gick vidare tror ni?
Fredrik eller Andreas? :)
Och vad tycker nu om idol än så länge?
:birp
19 svar · 1 153 visningar · startad av Akerlundh
Jaha, vem gick vidare tror ni?
Fredrik eller Andreas? :)
Och vad tycker nu om idol än så länge?
:birp
Andreas tror jag klarade sig.
Spontant, det finns en del riktigt bra röster med bland de 16-17 sista. Det blir verkligen tufft.
Det beror ju lite på hur juryn tänker, Andresas har väl en liten nackdel att han lämnade rummet först, medans Fredrik sjöng när han skulle, Så e det så jämnt som dom säger mellan dom två, Så borde det bli Fredrik som går vidare, Då han hade nerverna att sjunga och inte behövde lämna för att lugna ner sig lite...
och ingen sjöng väl igentligen jättebra? eller?
Röstmässigt tycker jag nog att Andreas var det klart bättre alternativet. Visst kan hans lämnande ligga honom i fatet, men det kräver också en viss styrka att komma tillbaka - vilket tyder på att han är mogen att jobba med sig själv.
Någon som möjligen kan förklara vad det är man tävlar om i fredagsfinalen?
På idolsiten kan man läsa:
I kväll får vi reda på vilka sex som knipit en finalplats, och vilka fyra som får sjunga igen för att göra upp om den sista platsen. Idolerna är lika ovetande som vi.
De fyra som fått sina platser säkrade under de senaste två sändningarna är redan i final om jag förstått det rätt. Därefter ska ikväll ytterliggare sex personer få besked om att de sitter säker och är i final. Därefter (i kvällens program) ska fyra personer då göra upp om den sista platsen?
Så det vi får se ikväll är fyra "idoler" som sjunger och gör upp om den sista platsen till den stora idolfinlen?
Är det korrekt uppfattat? :q
Måste dessvärre hålla med de som tycker att reglerna i årets "kval" är ovanligt grötig och tillkrånglade.
Nu när tävlingen har kommit så här långt är det ju så att de som är kvar nu kan faktiskt sjunga - och då kan jag faktiskt titta.
Det är förbannat synd att Carolina Gynning är makalöst usel på allt hon tar sig till framför kameran, så jag får fingra på mute-knappen så fort hon dyker upp. Kishti kan också ta sig i brasan och följa med i mute:n.
Sjungarna då? Den bästa sjungerskan är helt klart Amanda Jensen - jag kan inte tänka mig att hon inte får ett skivkontrakt, och om den skivan innehåller sånt som hon sjungit de senaste gångerna har hon i alla fall minst en köpare.
Men Carolina och Kishti får extremt gärna försvinna...
edit: men vad ser jag?!? (y)
Alla de tjejer som kommit vidare i Idol i år är så sjukt snygga! :D Tamela liksom, omg. (y) Men hennes röst... nä. Den är förfärlig. Hon sjunger ju inåt! Det låter helt lame.
Just nu håller jag på Andreas. Han har gjort en så sjukt stor förändring, och hans rockiga röst är underbar. Jag ser verkligen han som sångare i t.ex. Millencolin. Han skulle äga!
Dags att damma av den här tråden igen tycker jag, lagom till att det börjar dra ihop sig... ;)
Spontant måste jag säga att jag höll med juryn till sista stavelsen om Andreas idag, stel som en jävla pinne på scen... Så först blev jag orolig när Jidhe kallade fram honom och Marie (hon får ju inte åka ut! :f) till en början - men så visar det sig att de satt säkert..?
..och sen åker Daniel ut? :q Vafan! x(
Nästa vecka åker Amanda och veckan efter det Picasso.
Så har vi en vinnare som vunnit på sympatiröster :e
Skämt åt sido..
Svenska folket borde omyndighet förklaras :bla
Nu e det väl dags att skicka hem Andreas...
Fattar inte heller hur Daniel Breitholtz kunde acceptera att skicka vidare honom från ut tagningen från första början...
En sak till....
Någon som vet vad Daniels Kaptensbindel står för?
Att Amanda är kvar i tävlingen är obegripligt. :/
Helt obegripligt!
Dels kan hon inte sjunga, och dessutom spelar hon över så pass mycket att det mest blir pinsamt!
Skandal.
Jag tål inte Andreas. Bra på att sjunga, men helt stel och kan inte ta kritik. Bort med denna pinsamma människa!
Otroligt tråkigt att Daniel åkte ut - men jag har en känsla av att man får se honom i framtiden.
Svenska folket borde omyndigförklaras... Dags att bojkotta Idol tror jag. Fast av erfarenhet så vet vi ju att det är inte den som vinner Idol som det går bäst för. Se bara på Måns, Ola, Sebastian, Darin osv... Andreas är dansbandsmaterial tycker jag, skulle passat bättre i Fame Factory i Berts regi. Fastspikad i golvet och stelopererad... Uuuuuuut...
Som min fru skrev i ett annat forum. :e Så rätt så rätt..
muskot skrev:
Det är ju rätt efterblivet att gnälla på "svenska folket" i sådana här sammanhang.
Det är dem som ringer in som menas med "svenska folket". Eftersom det är "svenska folket" som får ringa in och rösta.
Jag förstår vad som menas, men det är missvisande.
Ungefär som om man skulle starta en omröstning här på wF och sedan prata om hur svenska folket röstat i den. Det skulle vara en folkomröstning lika lite som Idol-röstningen är det.
Alltså, har juryn nåt inflytande alls numera? De säger vad de tycker, men är det bara telefon- och smsröster som räknas sen?
:stefan: skrev:
Alltså, har juryn nåt inflytande alls numera? De säger vad de tycker, men är det bara telefon- och smsröster som räknas sen?
Precis, Juryn har ingen makt att bestämma vilken person som ska åka, Utan dom ger bara sina åsikter om artisten...
Andreas är helt enkelt en vanlig 30-årig barnskötare som råkar ha en bra pipa. Han varken ser ut eller för sig som en popstjärna. Han ser panikslagen och bajsnödig ut när han uppträder.
Nu har jag fått ur mig det :birp