webForumDet fria alternativet

Arlanda - Frankfurt - Miami

Resor

3 svar · 641 visningar · startad av Rinaldo

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg
Frågan#1

Åker på torsdag till Port Of Spain i trinidad men det är en ganska omständig resa.

Först Arlanda - Frankfurt - Miami - Trinidad.

Jag har dock knappt en timme på mig i Frankfurt och vet inte hur det fungerar med transfer av bagage osv. Har pratat med Via Travel och dom säger bara att jag ska fråga någon när jag väl kommer dit.

Någon som har erfarenhet från Frankfurt flygplats? Stor, svårt att hitta på? Och hur är det nuförtiden med security in till staterna?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Frankfurt airport är stort. Och ge dig tid när du kommer till Florida. Inte helt enkelt att resa med flyg idag.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Rinaldo skrev:

Jag har dock knappt en timme på mig i Frankfurt och vet inte hur det fungerar med transfer av bagage osv. Har pratat med Via Travel och dom säger bara att jag ska fråga någon när jag väl kommer dit.

Vilket/vilka flygbolag åker du med? Det och hur du har bokat resan avgör hur hanteringen av bagage sker. Det avgör också hur långt det blir mellan gaterna.
Det är ganska lätt att hitta på Frankfurts flygplats, i min mening.
http://www.airportcity-frankfurt.com/cms/default/rubrik/13/13176.overview.htm

Medlem sedan mars 20014 214 inlägg

Lufthansa flyger jag med men det verkar som dom löser transfer av bagage till Miami. Tack för bilden på frankfurt, hjälpte en del faktiskt.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)