webForumDet fria alternativet

Besökstätheten på wF: Vart har folk tagit vägen?

Småprat

57 svar · 3 454 visningar · startad av aasah

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg
Frågan#1

Är det bara jag som tycker att besökstätheten har gått ner markant här? Förr var det oftast massor av besökare nästan när man än kom, nu däremot brukar det bara vara kanske ett 20/30-tal? Vad har hänt?

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Jag är här :D

aasah skrev:

20/30-tal

Hur många är det? :q

Medlem sedan juni 20031 837 inlägg

Kanske inte lika många som loggar in nu. tittar man längst ner på första sidan så står det: "24 medlemmar och 112 gäster"

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

celia skrev:

Jag är här :D
Hur många är det? :q

Visst det låter högt... Men om du tittar på första sidan över inloggade så räcker inte namnen med 19 inloggade till två rader ens. Och förr brukade den listan vara mycket mer än två rader lång...

Och det är ju inloggade som genererar kunskapsbasen, gemenskapen och inläggen, inte gästerna...

Medlem sedan dec. 20014 239 inlägg

Skicka ett mail till dem som inte är här och säg åt dem att komma hit och logga in ;)

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Zaiman skrev:

Skicka ett mail till dem som inte är här och säg åt dem att komma hit och logga in ;)

Spam... skicka PM istället :i

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

"2007-06-07 klockan 15:03 var 645 användare online."
Det glädjer mig att så många var online just på min födelsedag. :e ;)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag tror att alla wF:are har bytt forum till Passagen Chat.

Jag förstår inte hur rutinerade medlemmar inte kan förstå att café = trams. Men det kanske var syftet....

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag kan förstå frågan i inledningen. Om det inte är mindre antal så är ämnena mindre allmänna och radikala åsikter större. Man känner sig inte hemma längre tyvärr.
Jag hoppas att silfver ger en länk så även jag hittar dit ;-) Eller var det på skoj?

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Jag tror att alla fd aktiva medlemmar har funnit kärleken och lämnat oss.

Precis som allt annat går wF i vågor, ibland är vi fler, ibland färre.

Medlem sedan okt. 2004502 inlägg

Själv har jag börjat tappa intresset och föredrar konkurreande forum, men tittar in ibland ändå.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

35 medlemmar och 108 gäster för tillfället. Är det månne kafferast :q

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

Nu har jag loggat in, tjoohej! (kände mig manad)

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Ju mer det gick ifrån ett it-forum till något annat började mina besök minska, tittar in en gång om dagen nu för tiden

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

erka skrev:

Ju mer det gick ifrån ett it-forum till något annat började mina besök minska, tittar in en gång om dagen nu för tiden

Håller med. Har mer blivit ett trams och politiskt debaterande forum. :l

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Melea skrev:

Håller med. Har mer blivit ett trams och politiskt debaterande forum. :l

Icke, vi sysslar även mycket med korrigering av det svenska språket, som att påpeka särskrivningar eller felstavningar. :p

Förresten, forumet är väl vad medlemmarna gör det till? Om en medlem tycker om att prata om Ajax och lämnar forumet för att pratas för lite Ajax så lär det knappast innebära att Ajaxdiskussionerna ökar, en ond cirkel.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Jag är rädd för att det började gå utför när jag hittade hit. :r

Medlem sedan mars 2004455 inlägg

Har också känt av det. Har besökt detta forumet nästan dagligen i flera år dock loggar jag nästan aldrig in utan har mer börjat göra det på senaste tiden :) Men då kanske det är dags för att göra upp en plan på hur man kan öka trafiken igen? Vi kan ju inte låta wf sakta dö ut... el?

Medlem sedan jan. 20022 440 inlägg

Jag hatar cafét och vad det gjort mot wF. Känner mig inte alls hemma här längre.

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

CatZ skrev:

Jag hatar cafét och vad det gjort mot wF. Känner mig inte alls hemma här längre.

Men...
Inte har väl Caféet inverkat på alla de andra trådarna? Eller? :q

Hade inte Caféet funnits så hade nog inte jag varit så intresserad av att hänga på wF. Förutom fototrådarna då. Vi lever i en snabbt växlande internettid med allt vad det innebär. Fler och fler forum dyker upp med sina specialområden. Det drar säkert medlemmer "från" wF.

F´låt om jag var för seriös för Caféet...

271 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
145 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)