http://www.tv4.se/omtv4/varakanaler/474504.html
Jag har även läst att TV4 Sport kommer ersätta Eurosport i ComHems grundutbud from. 1 september, så jag antar att det är det de menar med den kraftiga ökningen av distribution.
41 svar · 3 260 visningar · startad av Cassady
Är det någon som vet vad som krävs för att få tillgång till TV4 Sport? För tillfället är ju motsvarande (Sportexpressen) i stort sett omöjlig att få tag på. Ingår ju inte direkt i samtliga distributörers utbud. (n)
fotbollskanalen.se skrev:
Från den 1 september byter TV4 SportExpressen ansikte till TV4 Sport - samtidigt som distributionen ökar kraftigt.
Vad kan kraftig ökning av distributionen innebära?
http://www.tv4.se/omtv4/varakanaler/474504.html
Jag har även läst att TV4 Sport kommer ersätta Eurosport i ComHems grundutbud from. 1 september, så jag antar att det är det de menar med den kraftiga ökningen av distribution.
soopafly skrev:
Jag har även läst att TV4 Sport kommer ersätta Eurosport i ComHems grundutbud from. 1 september, ...
Det vore ju guld! (y)
soopafly skrev:
Stämmer bra, TV4 Sport ersätter Eurosport och TV8 ersätter Discovery Mix.
Ode skrev:
...TV8 ersätter Discovery Mix.
Nu sjönk Com Hem rejält som intressant alternativ. Hur fan kan man ersätta en suverän kanal med blandade dokumentärer med aptrista Tv8? Jag hade den kanalen i fyra-fem år utan att någonsin hitta nåt intressant på den... :bla
Någon som vet hur det blir med Boxer?
Alltså? Hur bra är egentligen tv4 sport? För egen del så gillar jag Eurosport skarpt efter deras "makeover" för några år sedan, och ställer mig därför lite tveksam till detta ofrivilliga byte i kanalutbudet. Vad är det som är bättre/sämre med tv4 sport?
Winterlord skrev:
Alltså? Hur bra är egentligen tv4 sport? För egen del så gillar jag Eurosport skarpt efter deras "makeover" för några år sedan, och ställer mig därför lite tveksam till detta ofrivilliga byte i kanalutbudet. Vad är det som är bättre/sämre med tv4 sport?
Håller med, jag har iof inte tittat på TV4 Sport men diggar Eurosport. Hörde att det går mycket spansk fotboll på TV4 Sport, kanske inte blir helt fel ändå.
Poteta skrev:
Håller med, jag har iof inte tittat på TV4 Sport men diggar Eurosport. Hörde att det går mycket spansk fotboll på TV4 Sport, kanske inte blir helt fel ändå.
Japp, mycket La Liga och Serie A skall sändas bland annat. Sedan har dom tecknat ett fett avtal med Svenska Superligan i innebandy vilket gör oss innebandyintresserade glada. :e
Men den stora frågan är hur fan de tänker när de dissar DiscoveryMix!? :o (n)
Winterlord skrev:
Eurosport är bra, gillar man att följa fotboll och för egen del marathon så är den kanalen perfekt.
Tv4sport har jag beställt nu av bara en anledning och det är för SerieA, finns ingen annan anledning till att ha den.
TV4sport kommer att ha Serie A enbart denna säsong, sedan är den ligan tillbaka hos Canal+ igen. Hur kan man vara så nöjda över en säsong? Hur mycket kan man satsa på en säsong? :q
Även den bäste av de bästa är tillbaka hos Canal+ efter denna säsong, det blir denna Italiensäsong hos Tv4sport sedan är Jesper Hussfeldt tillbaka där han och Serie A ska vara! (y) :D
filippo skrev:
Tv4sport har jag beställt nu av bara en anledning och det är för SerieA, ...
Varför har du beställt den? Om det nu stämmer att den ingår i ComHems grundutbud så har du ju den ändå?
riktigt surt det här med ersättnings kanalerna i comhems nät, vi hade redan förhandlat oss till dom(tv8 och tv9) i vårt analogautbud, så det blir minus två kanaler .. x(
Dryden skrev:
Varför har du beställt den? Om det nu stämmer att den ingår i ComHems grundutbud så har du ju den ändå?
För att man vill ha den digitalt?
Dryden skrev:
Men den stora frågan är hur fan de tänker när de dissar DiscoveryMix!? :o (n)
Det är ju redan en skitkanal inget man kommer att missa .
Dryden skrev:
För lite mindre än en timme sedan fick jag reda på att den kommer att ingå. Det hjälpte inte mig i söndags när jag ville se Inter-Roma.
stoffe-2k skrev:
Det är ju redan en skitkanal inget man kommer att missa .
Hej och hå, här åker vi 1:a klass i Skitsnackståget. ;)
Dryden skrev:
Men ärligt hur kul är det att se ett program och inse att de kommer att klippa de sista 15min. för att köra reklam för de övriga kanalerna.. ?
filippo skrev:
Tv4sport har jag beställt nu av bara en anledning och det är för SerieA, finns ingen annan anledning till att ha den.
eeeh? Spanska ligan är ingen anledning? :q Serie A är ju knappast en anledning att skaffa Tv4Sport, om det nu inte är så att man föredrar dålig tråkfotboll framför finlir (n)
Winterlord skrev:
Svårt att jämföra kanalerna. En anledning till att ha tv4sport är ju givetvis möjligheten att följa toppligor i direktsändning. Verkar som TV4 kommer att sända lika många la liga-matcher i Sport som i 4+
Dryden skrev:
Discovery Channel är bra, men Discovery Mix är ju ett jäkla påfund. Men, men, hellre Discovery Mix än eländet TV8.
Jag gör givetvis jämförelsen Discovery Mix mot TV8. Ett klart nedköp. Fast å andra sidan är gångerna de klippt program för mig rätt lätträknade.