Tvättat kläderna med något nytt tvättmedel/skäljmedel som du ev inte tål eller att det har används för mycket av det?!
Uppkom det på dagen eller kvällen?
4 svar · 3 708 visningar · startad av LeonL
Kan någon övertala mig till att tro att de bett som jag har fått på bl.a. bröstet, ryggen, ovansidan av högerfoten, halsen och armarna inte är lusbett eller s.k. bedbugs?
Trodde från början att det var myggbett, men börjar bli lite misstänksam när betten (utöver armar och bröst/hals där skjortan brukar vara uppknäppt) också dyker upp på lår, smalben, fot, rygg? Det trots att jag aldrig har kortbyxor på mig, och aldrig går utomhus barfota eller utan tröja. Och nej, betten ser inte ut att komma i grupper eller rader. Enstaka bett, små svullnader som efterhand blir röda eftersom jag inte kan låta bli att klia. :OO
Nå, vad är det jag har drabbats av? :l
r\ Det var nog myggbett trots allt. De är borta nu. Poof! :moose
Tvättat kläderna med något nytt tvättmedel/skäljmedel som du ev inte tål eller att det har används för mycket av det?!
Uppkom det på dagen eller kvällen?
Kan ev vara någon form av allergi. Har du intagit något du inte brukar? Träffat på något konstigt djur på sistone?
Sånt är inte kul. I våras när det var så där riktigt stekhett ute fick jag massor av bett/utslag över hela torson och halsen och även i armvecken... men ingen annanstans... Jättejobbigt var det. Såg ut och kändes för jävligt. Trodde det var värmeutslag först.... Men det jag gjorde var att jag var jättenoggrann med sängkläderna, hundarna fick inte sova i sängen längre och jag jobbade i stall då med så jag var jättenogrann med att duscha så fort jag kom hem och använde myggsprej typ hela tiden... vet inte vad sjutton det var jag fick eller vad som hjälpte i slutändan men det gick över iallafall... Jag hade ju iallafall börjat med att tvätta alla sängkläder riktigt varmt och se om det hjälper...
När dök utslagen ut förresten..? På natten eller dagen... eftersom du undrar över "bedbugs" trodde jag du menade natten... mina kom enbart på natten.. inte annars.
LeonL skrev:
Det trots att jag aldrig har kortbyxor på mig, och aldrig går utomhus barfota eller utan tröja.
Det låter som om det du drabbats av är en akut form av inte-kunna-leva-livet