Min sambo har varit borta ett tag och nu kommer hon hem, och då tänkte jag fira det med god mat och dryck för oss två.
Maten är inte så stora problem, beställer bara en pizza från vår lokala pizza maffia. :moose nädå ingen pizza.
Drycken är lite svårare, hon dricker inte vin och inte jag heller särskillt ofta, och ingen av oss är så mycket för alkohol haltiga drycker, så vad dricker man då om man vill ha nått lite finare än läsk, apelsinjuice eller vatten.
Drinkrecept utan alkohol borde det finnas gott om.
Tex. att bland en god apelsinjuice(med fruktkött i) med sprite. Gott både till mat (beroende på vad det är såklart) och som drink.
Kanske inte så mycket "finare" än läsk, Men annars e väl Alkoholfri Cider ett alternativ, Men det beror väl på vad det blir för mat och ifall det passar...
Jag är ledsen. Tänkte föreslå Chautå de tap. Dvs vanligt vatten
Men det finns faktiskt alkoholfria viner på systemet Varför inte prova om de har något mustigt rött. vilket jag hade valt till Gratängen och Oxfilé. Varför inte testa med en liten flaska rött från Rioja i Spanien. Ta tre glas, vatten alkoholfritt och Rioja.
Då får ni lite kunskap också.
Tycker att det är ont om alternativ på alkoholfira drycker som förhöjer matens smak, men jag kanske ska kila ner till systemet i morrn och höra om man kan få nått tips på alko fritt vin från personalen om inte då får jag väl prova det "Lasp" skrev.
Hon är ju tokig i spanien så då får man ju ett par gratis poäng när man drar en rövare om att man tänkt på det också. muhaaaa!!!! :P
Köp ett vanligt bordsvatten, men välj en snygg flaska, t.ex. http://systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=1993&Butik=0&SokStrangar=VATTEN%3AAlla+l%u00e4nder%3AAlla+storlekar%3A%3A%3A%3A%3A%3A eller köp Konsums och häll upp en en snygg tillbringare. Det är inte bara gommen som ska tillfredsställas, utan ögat också. Precis lika viktigt. Sen köper du några limefrukter, skär i småbitar och lägger i en skål med is och en sked som "garnering" till vattnet. Eller samma sak med cider (som tyvärr inte passar särskilt bra till kött. I så fall hellre skaldjur, fisk, fläsk eller kyckling...)
Ni får helt enkelt sluta larva er och börja dricka riktigt rödvin (hur man inte kan gilla en flaska rödtjut övergår mitt förstånd, om det inte är av religiös övertygelse eller hälsoskäl). Allt annat är bara mer eller mindre dåliga nödalternativ till en sådan maträtt.
Tycker att det är ont om alternativ på alkoholfira drycker som förhöjer matens smak, men jag kanske ska kila ner till systemet i morrn och höra om man kan få nått tips på alko fritt vin från personalen om inte då får jag väl prova det "Lasp" skrev.
Hon är ju tokig i spanien så då får man ju ett par gratis poäng när man drar en rövare om att man tänkt på det också. muhaaaa!!!! :P
Då får du väl hoppas att hon inte läser denna tråd då :P §e
Inte lätt att göra den där rödvinssås, det står i receptet att man ska ha i muscovadoråsocker i såsen, vem f*n har muscovadoråsocker i sitt vanliga köksföråd jag vet typ inte ens vad det är. Måste googla om det "muscovadoråsocker".
sgtpepper skrev:
Ni får helt enkelt sluta larva er och börja dricka riktigt rödvin (hur man inte kan gilla en flaska rödtjut övergår mitt förstånd, om det inte är av religiös övertygelse eller hälsoskäl). Allt annat är bara mer eller mindre dåliga nödalternativ till en sådan maträtt.
"sgtpepper" .... jag är varken religiös eller särskilt övertygad om att vin skulle vara ohälsosamt, jag dricker vin men inte så ofta min sambo är bojkottar dock vin totalt.
Har köpt alkofri vin, måste ju testa det kanske går hem hos henne.
Jag är ledsen. Tänkte föreslå Chautå de tap. Dvs vanligt vatten
Men det finns faktiskt alkoholfria viner på systemet Varför inte prova om de har något mustigt rött. vilket jag hade valt till Gratängen och Oxfilé. Varför inte testa med en liten flaska rött från Rioja i Spanien. Ta tre glas, vatten alkoholfritt och Rioja.
Då får ni lite kunskap också.
Har du tipps på någon flaska? Jag har testat en del olika och alla röda har hällts ut, de vita är generellt lite bäre men fortfarande kassa.
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2