OveRRidE skrev:
Jag kan tycka att det finns annat som är viktigare att göra liv om att några femtonåringar blev dyng på nån seglarfest i Stockholm, ja.
Precis som du säger, det är min åsikt och jag kräver inte att du ska tycka som jag. Eller hur?
Helt rätt. Det kräver jag verkligen inte. :)
Jag valde att skriva baserat på det jag såg den natten. Nyfikenhet över hur andra ser på sånt här. Nyfiken på hur toleranta andra är. Oliktänkande är ju alltid intressant. Jag kräver absolut inte att folk ska hålla med mig. Alla har ju rätt till sin åsikt men när du skriver att det finns viktigare saker att göra liv om så reagerar jag. Att du värderar. Göra liv om .. är det så det kallas när man uttrycker en åsikt?
Visst finns det en miljon saker som är viktigare. Du har rätt. Men vem sätter ribban på vad som är viktigt och vad som är mindre viktigt?
Jag värderar inte vad som är värt att göra liv om eller inte när folk skriver om olika saker på ett forum. Väsentligt eller inte väsentligt. Alla ser vi ju på saker och ting på olika sätt och det skulle aldrig falla mig in att värdera i väsentligt eller mindre väsentligt. Trodde detta var ett fritt forum och att man är fri att skriva/reflektera/ventilera om vad man vill. Skulle man hela tiden säga att det finns annat som är viktigare så skulle ju inga forums existera.
Jag vet att jag är keff på att tolka vissa meningar och jag vet att du bara uttrycker en åsikt men när du säger att jag gör liv om nåt så upplever jag det som ... jag vet inte vad. Värderande helt enkelt.