Jag och en kompis ska flytta ner till Stockholm och börja plugga nu till hösten. Vi har båda ganska få ködagar hos SSSB och måste därför, om vi vill bo tillsammans iallafall, själva söka upp en lägenhet.
Min fråga är då: var är bäst att leta? Blocket är det enda ställe vi kollar på nu. Ser att det relativt ofta kommer lägenheter från Bopunkten.se och Hyralya.se - är någon av dessa värd att betala månadsavgiften på för att, kanske, få komma i kontakt med säljaren.
Hade jag haft något att byta med hade nog DN bostad varit perfekt. Tyvärr har jag inte det och jag hittar inget ställe där jag kan sortera bort de som inte kräver något i byte (och bland de som inte bockat för att det gäller ett byte så verkar det vara byte som gäller ändå. :) ).
Jo, det stämmer nog. Det är ju nära stan också. Om det är campus Valhallavägen du ska plugga på så är Lappis vid universitet ett hyfsat val. Där är det lättare att hitta rum. Då kan du cykla till KTH på en kvart. Om du är nere i Stockholm någon gång så sök upp anslagstavlorna vid universitetet och spring dessutom runt på lappis och kolla efter anslag i trapphusen. Finns en camping 5 min från KTH i nödfall...
ninaweb: Är det värt att betala för andrahand.se? Kommer mycket nytt?
clarkbones: KTH. Väldigt få bostäder som kommer upp där och jag gissar att det är ett väldigt tryck på dem också.
Jag har ingen aning om hur många objekt som kommer in men jag frågade mina vänner om hur de gjorde. En av dom betalade avgiften i 3 månader och fick sen napp; den andra fick napp direkt första månaden.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25