webForumDet fria alternativet

KFC Famous Bowl

Mat & dryck

10 svar · 709 visningar · startad av emission

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg
Frågan#1

Ja, vad säger man......

http://www.kfc.com/menu/bowls_biscuit.asp

Brrr....

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Kolesterolbomb?

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Allt på KFC är en kolestreolbomb.. Man blir ju flottig bara av att vara i samma kvarter som en KFC...

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Rrrrh...

Åt på KFC i Pentagon City för tre veckor sedan, men såg dessvärre inte till denna. Den hade jag nog varit tvungen att prova - även om jag vet att jag hade ångrat mig.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Uhh... Det ser ut som om någon redan har ätit det där. :x

Jag åt på KFC i Australien när jag var där. Helt okay. Första gången jag ätit potatismos på en snabbmatskedja. :p Men Burger King är ju fortfarande bäst.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

870 kcal går den loss på, jag trodde faktiskt att det skulle vara lite mer, den slår ju inte ens Burger Kings Big King XXL som landar på knappa 1000 kcal för bara burgaren.

sgtpepper skrev:

870 kcal går den loss på, jag trodde faktiskt att det skulle vara lite mer, den slår ju inte ens Burger Kings Big King XXL som landar på knappa 1000 kcal för bara burgaren.

Låter förvånansvärt lite faktiskt, även om det stämmer. Man ska nog försöka hålla sig ifrån friterat i allmänhet. Och vitt bröd, fast det är väl det inte i KFC's bowl's.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

OveRRidE skrev:

Låter förvånansvärt lite faktiskt, även om det stämmer. Man ska nog försöka hålla sig ifrån friterat i allmänhet. Och vitt bröd, fast det är väl det inte i KFC's bowl's.

Dom har en rolig näringskalkylator där man kan komponera ihop måltider och se näringsvärden.

OMG. Snacka om att de måste ta det här seriöst med näringsvärden. Är det i kälvattnet efter Supersize me, månntro?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

sgtpepper skrev:

Det var som sjutton!

De pratade om denna bomb hos Conan och tydligen var det så att den tills alldeles nyligen inte inkluderade kakan. Rätt fantastiskt..

"Hmm....vi har den här fettbomben med massa mat i lager. Men det är något som saknas..... Jag vet! Vi stoppar in en kaka i den också!"

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

OveRRidE skrev:

OMG. Snacka om att de måste ta det här seriöst med näringsvärden. Är det i kälvattnet efter Supersize me, månntro?

Nja, Supersize me ger jag inte mycket för, vems matsmältningssystem skulle inte gå bärsärk om man lade om kosten fullständigt över en natt?

Nä, "Nutrition Facts" finns på allt i Staterna och även på sånt de exporterar. En blaffig vit ruta som måste finnas på allt, säkerligen lagstadgat ungefär som Socialstyrelsens blaffor på ciggpaketen här i landet. ;)

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
120 ms — ändringar (db)