webForumDet fria alternativet

Brevlåda?

Boende & hem

4 svar · 589 visningar · startad av M@gnus

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg
Frågan#1

Vi funderar på att skaffa en ny brevlåda, en sån där låsbar historia och frågan är nu om det finns några regler för hur nära gatan den måste sitta?

I dag har vi "syllar" som markerar tomtgränsen ut mot gatan. Om jag monterar brevlådan bakom syllen blir det liksom en "bit" in på gården och ut till gatan. Varianten är att sätta brevlådan i höjd med syllarna.

Någon som vet?

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Jag pratade med lantbrevbärararen innan jag gjöt plinten. Han blev nöjd, så varför inte börja där!

Medlem sedan maj 20053 909 inlägg

Finns säkert någon regel om att man ska kunna dumpa din post från en postbil skulle jag tro. Jag hade ringt och kollat med posten. (Kanske inte hjälper dig om du ska fixa till det i morgon iof...)

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Lasp skrev:

Jag pratade med lantbrevbärararen innan jag gjöt plinten. Han blev nöjd, så varför inte börja där!

Bra ide, får försöka hugga brevbäraren någon dag.

Poteta skrev:

Finns säkert någon regel om att man ska kunna dumpa din post från en postbil skulle jag tro. Jag hade ringt och kollat med posten. (Kanske inte hjälper dig om du ska fixa till det i morgon iof...)

Det brinner inte i knutarna direkt men jag hade tänkt hinna fixa brevlådan innan vi åker utomlands.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

M@gnus skrev:

Bra ide, får försöka hugga brevbäraren någon dag.

Ring till Posten och bestäm en dag då brevbäraren kan ringa på. Det gjorde jag efter att ha fått några lappar i brevlådan om att den inte var riktigt optimalt placerad... ;)
Den stod då några meter in på tomten, men efter samtalet med brevbäraren flyttade jag brevlådan. :)

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)