webForumDet fria alternativet

Några bra Raod trip låtar??

Musik

11 svar · 1 944 visningar · startad av rundberg

Medlem sedan mars 2007116 inlägg
Frågan#1

Någon som sitter på några sköna låtar man kan ha "on the road"? Jag och en kompis skall ner till öland, och skulle va najs med lite skän road music att lyssna på under de 4 timmarna.=)

Medlem sedan feb. 20022 594 inlägg

Och vad skiljer den music ni vanligtvis gillar från musik som duger som "road music"?

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

En favoritlåt jag har, när jag reser är Elton John's » Rocket Man

Sen har Kate Bush gjort en fin version av låten.
http://www.youtube.com/watch?v=XHHfZABOYWo

Ekström skrev:

Och vad skiljer den music ni vanligtvis gillar från musik som duger som "road music"?

Min vanliga musik duger alltid, men sen finns det sköna lätar som är goa att lyssna opå när man åker bil..

Medlem sedan juni 20014 421 inlägg

Red hot chili peppers album, där låten Road Trippin finns med, Californication.

Tack så mycket. =)) skall se närmre på bådas förslag... Eller Red hot chillipeppers behövs väll inte ses närmre på=)

Medlem sedan maj 200517 inlägg

påpekas bör väl kanske att roadtrip-musik beror på VART roadtrip'en går ;)

själv ska jag ner till polen, ukraina, rumänien och slovakien. vi kommer köra på Goran Bregovic, Gogol Bordello och annan gypsy-musik :)

lite svårare med öland-specifik musik kanske :P

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Springsteen - Thunder road är i särklass den bästa roadtrip-låten på den här sidan jesu födelse...

Medlem sedan dec. 200171 inlägg

De flesta låtarna från soundtracket till Easy rider borde passa tycker jag. Och Loosegoats' Search från albumet Her, the city et al.

Medlem sedan feb. 200112 078 inlägg

Allt annat än stenhård dödsmetall/hardcore går bort, vill man få tiden att gå fortare i en bil finns det bara en sak att göra; plattan i mattan!

Och just kombinationen avgrundsvrål/distade gitarrer/dubbeltramp har visat sig underlätta just det sistnämnda.

Men för att ta några exempel så funkar ju säkerligen Danko Jones lika bra som Cradle of Filth, Atreyu, Norma Jean eller bara gamla goda Machine Head. Få saker är dock lika tillfredställande som att glida fram på vägarna med ett gammalt (eller nytt) och okänt countryband i högtalarna. ;)

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

OveRRidE skrev:

Få saker är dock lika tillfredställande som att glida fram på vägarna med ett gammalt (eller nytt) och okänt countryband i högtalarna. ;)

(y) :birp

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Många av mina fartöverträdelse har kommit när jag har kört gamla JM Jarre låtar på riktigt hög volym. Sen kanske man inte snackar så mycket när man blåser på?
Jag tror att Kraftwerk och Axel F går ini racet och förstås The Race av Yello!
Då kan Ni ligga i vänsterfilen hela tiden.

397 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
138 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
256 ms — ändringar (db)