Tja, det skulle vara så mycket lättare att beskriva om jag kunde hitta något låtexempel att länka till men tyvärr verkar det svårt för tillfället. Hursomhelst är jag ute efter ett svar på en fråga. I många låtar, framförallt metal använder gitarristerna flitigt något som låter som en kraftigare "bend", men flera gånger på flera strängar samtidigt. Svårt att förklara, har aldrig sett det på film eller Live själv, så kan bara gå på ljud och vad kompisar sagt. Jag har hört att detta ska göras med hjälp av någon pryl man sätter på banden vid strängarna, och som sedan drar strängarna rakt ut eller liknande. Är jag helt ute och cyklar eller hur får man till detta läckra ljud annars? Och vad heter denna apparatus isåfall?
Nja, hade en sån på min förra gitarr och den ger väl mer en dalande effekt, typ en sänkning istället för en höjning. Eller går det att använda på fler sätt? Jag menar nåt som ger en riktigt skarp tonhöjning snabbt och som låter som om du böjer strängarna fast mycket mer aggresivt och snabbt. Fast kanske är en sån där arm iaf, visste bara inte att det gick att böja dem åt andra hållet också :r Om det ändå fanns ljudexempel...
Och nej, har ingen svajarm på min nuvarande gitarr.