webForumDet fria alternativet

Hjälpa oss med svensexa i malmö 30 juni!

Brädspel & lek

24 svar · 2 227 visningar · startad av mrblonde · sida 2 av 2

Frågan, av mrblonde

Hej! Jag arrangerar en svensexa den 30 juni (lördag) och skulle behöva 2 personer som kunde vara frivilliga till att fejka en grej för vårat "offer". Tanken är att han skall klä ut sig till ninja och få uppdraget att "mörda" en kille med en purjolök, som om han var med i deathgame (www.deathgame.se). Detta är tänkt att ske i centrala malmö, på triangelns café vid ca 16.30 tiden. Vi behöver en p

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Jag har nu fått tag i en kille som slåss. Då gäller det bara att du Nicrosoft, om du fortfarande kan, ställer upp på att fejka att du är uppdragsgivaren. :e

Det här kommer bli kanon!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Men hur gick det då?? Jag vill se bilder på en Nicro som får en purjolök i skallen! :e

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg
Medlem sedan aug. 20012 349 inlägg

Jag vill tacka Nicrosoft för en kanon-insats! Vi har fortfarande inte avslöjat bluffen för killen så vi får hoppas att han inte går in här och läser, han har hängt på wf tidigare. Åkte buss med honom idag och han var fortfarande eld och lågor över att vi fick till det så han fick vara med i deathgame.. :e :e :e

Det blev en mycket bra dag, tack!

Medlem sedan aug. 2001746 inlägg

"Offret" (?) uttalar sig...

Tjenare på er!

Till att börja med - jag är killen som utsattes för hoax:en...
Vilken grej!!! Speciellt nu så här efteråt när jag fått bluffen "avslöjad". Att aggera Ninja i tron om att vara en "viktig" bricka i Deathgame var NOG så roligt - men när jag nu förstår allt planerande med att fixa till ett fejkat purjo-assassin-scenario blir jag än mer hänförd.

Jag måste erkänna (och nämnde även detta för mrBlonde då det begavsig) att jag var sjukt imponerad av att de lyckats pussla ihop att offer och "uppdragsgivare" fanns på samma plats (Triangeln, Malmö) vid samma tidpunkt - "Hur lyckas man spot:a ett offer på en viss plats i förväg"???!?!?
Imponerande ;)

mrBlonde gav mig en vink idag om en viss tråd här på webforum som berättade lite om planerna inför 6:an... (denna tråd)

Kan bara instämma med mrblonde - En jäkligt nice dag!!!
Och ett stort offentligt tack till mrBlonde, övriga organisatörer och deltagare.
:birp

/Thorsander

RED: By the way - tack Nicrosoft (uppdragsgivare) och...? (2:a personer vet jag inte vem det var).

269 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)