webForumDet fria alternativet

Onico-snus.

Träning & hälsa

11 svar · 1 592 visningar · startad av Okkido

Medlem sedan maj 20007 492 inlägg
Frågan#1

Hej,

Är det någon som slutat snusa med hjälp av Onico?
Berätta om eran erfarenhet av nikotinfritt-snus som ett hjälpmedel till att bli snusfri.

Medlem sedan mars 20001 858 inlägg

Jaså, det är dags att sluta igen? :)

carl_x skrev:

Jaså, det är dags att sluta igen? :)

Det är inplanerat i framtiden, kanske ett försök under semestern.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

En kollega lyckades sluta med nikotin-snus med hjälp av Onico. Enligt honom ett bra substitut och känslan att ha något under läppen.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

En lärare till mig blandade i en dosa av sitt favoritsnus (portion såklart) i en dosa Onico. Så att det blev 50-50. På så vis så slutade han succesivt snusa. Nästa gång var det bara en tredjedel snus, gången därefter ännu mindre tills han bara snusade Onico. Rätt smart, och kanske ett bra sätt att sluta snusa. :)

Medlem sedan dec. 20041 043 inlägg

Det bästa sättet att sluta med ett beroende är inte att ersätta det med ett annat.

Enligt den kognitiva läran så måste man trotsa tanke- samt vanemönster.
Detta innebär kort och gott att man tränar bort det oönskade beteendet.
I detta fall snusandet.

Slutade själv efter 14 år snusande på detta sätt för ganska exakt 10 år sedan, detta på första försöket och helt utan återfall i snusande.

Medlem sedan dec. 19996 522 inlägg

Jag har testat med onico, slutade med att jag använde onico och tog fler och fler cigg. Fungerade inte, Onico gör mig bara mer sugen, tror endast på cold turkey!

Jag testade Onico för nån månad sedan, köpte en dosa. Klarade mig utan snus hela förmiddagen utan några större problem. Sen blev det stressigt och kände då direkt att jag fick lov att ta en vanlig Rapé så jag kunde klara med tempot.
Ska göra ett försök snart. Berättar hur det går.

Medlem sedan juli 2003465 inlägg

Det kanske kan vara bra att ha både och.
Man snusar onico när man inte "måste" ta en "vanlig" snus så får man ned förbrukandet av nikotin. Tror det är många med mig som bara vill ha något under läppen och då kan man lika gärna ha onico där...
Då blir man inte av med beroendet att ha något under läppen man man får i sig mindre nikotin och kanske kan sluta lättare sedan...

Medlem sedan aug. 20092 inlägg

äntligen ett substitut som fungerar

Gotlandssnus har släppt ett nytt "snus" som heter Tobak och nikotinfri. har kommit ut som bäst i test och det stämmer verkligen. de har även annan nikotinfri produkt som heter Sprilla - riktigt fräsch, har dock ej provat.

kan med gott samvete rekommendera Tobak och nikotinfri.

har snusat general i 15 år och kommer inte köpa detta mer

Medlem sedan aug. 20068 090 inlägg

grymt23 skrev:

Gotlandssnus har släppt ett nytt "snus" som heter Tobak och nikotinfri. har kommit ut som bäst i test och det stämmer verkligen. de har även annan nikotinfri produkt som heter Sprilla - riktigt fräsch, har dock ej provat.

kan med gott samvete rekommendera Tobak och nikotinfri.

har snusat general i 15 år och kommer inte köpa detta mer

Jag blir alltid misstänksam när någon registrerar sig och omedelbart postar flera inlägg där vederbörande inte gör annat än ren reklam för en produkt.

Medlem sedan maj 20011 826 inlägg

Danne V skrev:

Jag blir alltid misstänksam när någon registrerar sig och omedelbart postar flera inlägg där vederbörande inte gör annat än ren reklam för en produkt.

Går det inte att stänga av den användaren. Vem reggar sig på wF för att skriva två inlägg om snus i väldigt gamla trådar?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)