webForumDet fria alternativet

Ansöka om fordon från försvarsmakten

Företagande

5 svar · 628 visningar · startad av Joaquin

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg
Frågan#1

Jag har hört någonstans att man kan ansöka om att få fordon och andra saker (tält och dyl.) från försvarsmakten om man söker från en förening. Är det någon som är insatt i om detta kan stämma och hur det i så fall fungerar ?

Medlem sedan nov. 20014 054 inlägg

Joaquin skrev:

Jag har hört någonstans att man kan ansöka om att få fordon och andra saker (tält och dyl.) från försvarsmakten om man söker från en förening. Är det någon som är insatt i om detta kan stämma och hur det i så fall fungerar ?

Det skall gå bra att "hyra" tält från försvarsmakten, men att det är en annan femma!

Hör av dig till dem så får du det bästa svaret, fordon kan jag däremot inte svara på, möjligen köpa från ett ÖB (överskottsbolag)!

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Ring FMV Eskilstuna är nog ett bra ställe!

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Det borde i så fall röra sig om frivilligorganisationer inom totalförsvaret, inte vilka föreningar som helst.

Skicka ett mail till FMLOG (http://www.fmlog.mil.se/) och fråga.

Medlem sedan apr. 20007 588 inlägg

Lasp skrev:

Ring FMV Eskilstuna är nog ett bra ställe!

Knappast och varför skulle FMV i just Eskilstuna vara extra bra på att svara på det?

FMVs uppdrag är att upphandla materiel åt försvaret, inget annat. Försäljning av överskottsmaterial via FMV sker endast till företag och i enormt stora batcher, jag kan inte tänka mig att FMV sysslar med utlån av material till föreningar.

Medlem sedan nov. 2003286 inlägg

Tack för alla tips !

Jag har mailat till FMLOG nu. Håller tummarna för att få svar...

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)