Har vaknat nu och insett att jag inte fixat utklädnad till min
studentskiva som är ikväll. Börjar få småpanik när jag får
höra att det är pingstdagen och nästan inget är öppet.
Temat är "Ursäkta, jag kom fel", dvs väldigt blandat. Vill nu
komma på något riktigt bra men som är enkelt att ordna.
Alla förslag tas tacksamt emot!!!
Och bråttom är det ;)
Jösses, du kan ju dra på dig precis vad som helst! (y)
En randig pyjamas, hawaiiutstyrsel med bermudasshorts o gräll skjorta (stråhatt en bonus), låna morsans/syrrans kläder (hoppsan, var detta inte dragklubben?), om farsgubben har nån skitig overall kan du vara bilmek, trenchcoat med shorts under så du ser ut som en blottare :e, jultomten, låna farfars frack och häng ett måttband om halsen så du är begravningsentreprenör (det var jag på en cowboyfest en gång, gick omkring och mätte folk, skrev måtten i en liten bok och muttrade nåt om storlek på kistor :e) alternativt dra på dig finaste kostymen, tillverka en namnskylt med rätt logga du googlar fram och sätt på kavajslaget - jag har varit allt från CSN och Kronofogden till han Pontén på Antipiratbyrån... ;)
..., låna farfars frack och häng ett måttband om halsen så du är begravningsentreprenör (det var jag på en cowboyfest en gång, gick omkring och mätte folk, skrev måtten i en liten bok och muttrade nåt om storlek på kistor :e)
. :birp
Gillar inte maskerader men tack för det uppslaget. Måste ju iscensättas någon gång! :i :e
Rabiessmittad mentalsjuk rymmare - vit tröja med väldigt långa ärmar, vita byxor. Tejpa fast två headsets, eller freestylelurar i pannan, som om du just fått elektriska chocker, gå ryckigt och få märkliga krampanfall under festen. Som extra dregeleffekt kan du ta tandkräm, så att det ser ut som att du även har rabies då. :L
. :birp
Gillar inte maskerader men tack för det uppslaget. Måste ju iscensättas någon gång! :i :e
Hehe, jag gillar att skruva till temat en aning...
Tema fågel? Icke! Gröna kläder, konstig hatt och kikare - ah, fågelskådare! ;)
Eller som på en monstersittning på studentkåren, "klä ut dig till nåt skrämmande" och jag hade idétorka. Folk kom som gorillor och allt möjligt, jag tog ett par svarta jeans, kängor, en Black Army-tshirt och stack ett brännbollsträ i skärpet - huligan! :e
Jag gick på en temafest för några år sedan och hade inte orkat komma på ett bra tema. Ca en timma före festen började jag rota i garderoben och drog fram en massa dödskalleringar och kedjor från tiden när jag gick omkring i "bara svarta hårdrocksläder" (det långa håret har jag fortfarande ;) ).
Jag slängde på mig "allt" och började lufsa omkring med en ryckiig vänsterhand. Resultatet var "Ozzy Osbourne". Jag blev snorfull den kvällen och gick och skrek "Has anyone seen Sharon?!?!" och "Jack" hela tiden. Väldigt uppskattat och framförallt så var det en utklädnad som gck snabbt att fixa.
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849