Lavastenarna är till för att sprida värmen från brännarna jämnt över grillytan. Jag tror inte du ska köpa till lavastenar till den grill du nämner, brännarna och grillgallret sprider värmen tillräckligt bra själv.
Lavastenarna är till för att sprida värmen från brännarna jämnt över grillytan. Jag tror inte du ska köpa till lavastenar till den grill du nämner, brännarna och grillgallret sprider värmen tillräckligt bra själv.
Även om man tänder med eltändare eller annat så ger ju bricketterna eller kolet en helt annan smak åt det man grillar. Jag har aldrig ätit ngt som är grillat på en gasolgrill som smakat grillat.
Använder man en klotgril så är det bara att lägga på locket när man grillat klart så slocknar glöden och man kan oftast fortsätta grilla på samma bricketer minst en gång till.
Rengöring sköter sig själv nästa gång man tänder grillen, låt gallret ligga på när du tänder på :) Inte en bakterie som överlever den värmen.
Prova/smaka något som är grillat på en gasolgrill innan du köper en iaf.
Min flickvän har gasolgrill och jag tycker det är riktigt gott att äta kött som blivit grillad på den. Jag tycker absolut inte att man känner nån gasolsmak eller saknar kolsmaken.
Jag tror det där sitter mer i huvudet. :) Gasol ftw!
Nicrosoft skrev:
Prova/smaka något som är grillat på en gasolgrill innan du köper en iaf.