Det enda jag har i barndomsminnesväg är ett fotoalbum som finns hos en av mina systrar i Stockholm...
och jag var en snäll och välartat liten gosse, precis som jag är snäll och välartad idag §e
2 svar · 383 visningar · startad av hltm
Rotade omkring i föräldrahemmet & sprang på något jag skrev innan en praoperiod när jag var 13/14 - herregud vilken dryg unge jag måste ha varit :e :
Mina tankar om prao
På måndag skall jag påbörja min tvåveckorsperiod på Åhlens i Märsta centrum som prao-elev.
Mina förväntningar är inte särskilt högt ställda och man behöver inte använda särskilt mycket fantasi för att föreställa sig vad jag kommer att syssla med.
Prismärkning, skyltning, uppackning av varor kommer att tillhöra mina dagliga plikter och det är inget jag direkt ser fram emot.
Jag kan inte komma på något jag skulle kunna ha nytta av senare i livet, d v s jag kommer inte att få ut något av det.
Men, men - inget är omöjligt förrän motsatsen är bevisad.
Det enda jag har i barndomsminnesväg är ett fotoalbum som finns hos en av mina systrar i Stockholm...
och jag var en snäll och välartat liten gosse, precis som jag är snäll och välartad idag §e
hltm skrev:
Rotade omkring i föräldrahemmet & sprang på något jag skrev innan en praoperiod när jag var 13/14 - herregud vilken dryg unge jag måste ha varit :e
Tycker snarare att du var klarsynt (det ena utesluter iofs inte det andra, se på mig t.ex. :) ). Har för mig att min sammanfattning av praon gick ut på att vi ibland arbetade mellan fikapauserna, och att fikandet därför var något väldigt viktigt i vuxen-/arbetslivet, vilket ju stämde.