Lesbisk kampsång, räcker inte det? :e
Bara jag framför Eurovision Song Contest?
60 svar · 1 921 visningar · startad av Melea · sida 3 av 4
Frågan, av Melea
Sitter och kollar på Eurovision Song Contest hemma hos päronen där jag är på besök. Kan inte sluta förundras över hur dåligt(!!) många av artisterna som uppträder sjunger. Har inte sett detta spektakel på år och dar men har det varit såhär kasst de senaste åren? Vem håller du på?
Läs frågan i sin helhet →Men man fattar ju inte ett ord av vad hon sjunger? Men det kanske räcker endå ;) för Lesbisk kampsång e ju endå Lesbisk kampsång...
Men enda positiva jag ser e iallafall att dom verkar kunna bygga ihop en scen iallafall, Så dom kanske lyckad producera en bra MF nästa år....
Det känns ju iallafall bra att inte HOLLAND gick vidare till final, Tänk ifall dom hade vunnit, Hur skulle det då se ut nästa år...
M@gnus skrev:
And your point is?
Räknar du Finland till öst eller väst?
Om du räknar Finland till väst är min poäng att då dom vann förra året, kan det mycket väl hända snart igen.
Om du räknar Finland till öst hade jag inte någon poäng.
Quid skrev:
Alla länder gav ju poäng till Serbien, även de i väst, så att klaga på kompisröster håller inte.
Man kan väl klaga på kompisröster ändå - eftersom det gör tävlingen så tråkig!
Det visar ju sig gång på gång att det inte är låten, utan närheten till landet, som avgör vart rösterna går.
Web-Tor skrev:
Det visar ju sig gång på gång att det inte är låten, utan närheten till landet, som avgör vart rösterna går.
Ja, det syns ju extra tydligt när man tittar på vem som vann förra året... eller? :p
Sen handlar det ju om kultur också, låtarna ifrån t.ex. fd. Jugoslavien funkar ju bra där nere eftersom det är musik som tillhör deras kultur och många av deras låtar är säkert redan stora hits i deras del av världen, precis som The Arks låt (tyvärr) är här. Det går inte att tävla i musik, så enkelt är det, iaf inte över ett stort geografiskt område, för då är det för mycket andra grejer som spelar in.
Quid skrev:
Ja, det syns ju extra tydligt när man tittar på vem som vann förra året... eller? :p
Jag såg inte omröstningen förra året så jag vet inte. Men det kanske var så att de Nordiska länderna inte gav varandra poäng eller att Baltländerna inte röstade på varandra o.s.v.
...och givetvis är det en dyngtävling idag eftersom Sverige inte kom på bättre än 18:e plats och således måste kvala. :OO
http://svd.menmo.se/index.php?url=news.html?customerId=67&newsId=1910
Det är ju faktiskt så. :l Ganska ruttet. Men Sverige, Norge och Finland är ju inte bättre själva. Men som det står i artikeln så har vi inte lika många grannländer. Men å andra sidan, orka bry sig om ESC. :e
Georgien var klart bäst!! Riktigt snyggt! Finlands bidrag var också bra.
Inte för att kvaliten var hög men den var ändå genomgående högre än på många år tycker jag. The Ark förtjänar inte en bättre plats än vad dom fick tycker jag.
Är det inte så att låtarna inte får ha ett politiskt budskap? Hur i h-te kommer det sig då att Irsael får vara med med sin låt "Push the button"???? :x
Att Ungern skickar ett sådant bidrag är ju bara pinsamt!
Jag spelade chipmusik på en stödfest för något som heter piratbion istället. Troligen lång mycket roligare än att häcka med chips och läsk framför "det där".
Jag satt i Höllviken med en tjejkompis och hennes Paris Hilton-intelligenta kompisar och kollade. De tyckte bland annat att Lordi antagligen var så ful under dräkten att han måste bli ännu fulare för att slå igenom (what?), att Metallica är dödsmetall (what?) och att minst tre av bidragen var så "hemska och fulla av hårdrock att det inte gick att lyssna på". Fördomar, ja. Men varför infrias de hela tiden? :OO
För övrigt tycker jag att The Ark kunde fått bättre poäng. Låten är faktiskt inte så dålig. Men tävlingen handlar ju om två saker; 1) antalet grannländer och 2) spektakelmängd.
ESC-finalen var ett stort skämt i år, mer behöver man inte säga.
Nä vi satt där och hade gjort en hysad profisionell bedömning av själva musiken.
Men tji fick vi, inte många rätt, utom Serbien!
Andra har också åsikter:
http://hd.se/noje/2007/05/13/torgny-nilsson-de-jaevla-vann/
Herregud säger jag bara... vad är det för jävla låtar, utspökade saker som är med?
Hustrun såg dyngan med lurar på sej så jag slapp lyssna. Men av en händelse kopplade hon ur nån minut just när nåt av baltländerna framträdde - en tjej med gitarr och uppbackad av ett gäng man bara såg silhuetterna av. Det var faktiskt en riktigt bra låt, med klart bra gitarrlir bakom. Men passade liksom in i sång-EM.
OveRRidE skrev:
... att Lordi antagligen var så ...
Tävlade de i år igen? Eller minns jag tokigt?
Vem vann i år för övrigt?
Lordi uppträdde eftersom de vann förra året. Serbien vann i år. Ganska hyfsad låt faktiskt. Men som helhet var det total katastrof! Läser man resultatlistan kan man tro att den är uppochner... :e
Web-Tor skrev:
Räknar du Finland till öst eller väst?
Om du räknar Finland till väst är min poäng att då dom vann förra året, kan det mycket väl hända snart igen.
Om du räknar Finland till öst hade jag inte någon poäng.
Jag räknar nog Finland till väst tror jag. :q
M@gnus skrev:
Jag räknar nog Finland till väst tror jag. :q
Det gör jag också och min poäng är då att eftersom dom vann förra året, kan det mycket väl hända snart igen.
Det är nog möjligt men jag tror i alla fall att det kan komma att dröja ett tag innan väst ståtar överst i listan.