webForumDet fria alternativet

Bara jag framför Eurovision Song Contest?

Småprat

60 svar · 1 917 visningar · startad av Melea · sida 2 av 4

Frågan, av Melea

Sitter och kollar på Eurovision Song Contest hemma hos päronen där jag är på besök. Kan inte sluta förundras över hur dåligt(!!) många av artisterna som uppträder sjunger. Har inte sett detta spektakel på år och dar men har det varit såhär kasst de senaste åren? Vem håller du på?

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

filippo skrev:

varför är alltid musiken i pausen bäst? (y)

Metallica är ju aldrig fel. :e

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Helt galen mellanakt där i slutet! Den borde vinna!

The Ark, fyfan vad dåligt.. dom sjunger bättre på reklamen på kanal 5, MQ-reklamen..

Tokgillade inledande akten med Lordi-videon+live!

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

medialabs skrev:

Tokgillade inledande akten med Lordi-videon+live!

Japp den vart helt klart tillsammans med mellanakten det bästa ikväll!

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Go Serbia, go Serbia! :birp
Min falska tjuga ser ut att bli mycket värd.

"Tyskland brukar ge Turkiket höga poäng...". Och mycket riktigt. 12p från tyskarna. Så kan det gå. Östblocket goes strong i år. Och så fick Sverige 12p från Norge. Tack. Typ. Eller nåt.

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Haha! Vilket jävla fiasko, så sjukt underbart. :L
Sverige som var favoriter och allt, hur gick det med det då? §e

Nej, ESC är inte underhållning (åtminstone inte så länge det inte är skadeglädje inblandat), men Aftonbladets forum är det... med alla som skriker att det är skandal för att östländerna bara röstar på varandra. Då frågar jag... vad gör de nordiska länderna då? :OO

ESC är ett skämt, ta det som ett sådant.

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

allt var dåligt ikväll, dålig produktion! släng ut tomten & den rosa bimbon! och östs kompisröstning,, eller är dom alla rädda för ryssland?

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Tycker trots allt att det är ett härligt spektakel! Vinnarlåten var ju helt OK också. Och Luuk var toppen!

Gillade Georgiens modiga, kompromisslösa electrolåt.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Ja, det var intressant att se hur många länder röstade på sina grannländer. Men signifikativt för årets upplaga var väl ändå öststaternas framgång. De var inte ens bra. Fast det var det i och för sig inte så många bidrag som var generellt sett heller så... :OO

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

Finland placerade sig bättre än Sverige, det var oväntat faktiskt!

Nu är jag glad ;)

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Såg Sverige, hörde de flesta andra då tv:n stod på i bakgrunden. Ingen höjdare direkt. Trist med öströst, det blir nog inte väst på länge.

Medlem sedan nov. 200013 890 inlägg

M@gnus skrev:

Såg Sverige, hörde de flesta andra då tv:n stod på i bakgrunden. Ingen höjdare direkt. Trist med öströst, det blir nog inte väst på länge.

Finland vann ju förra året?

Alla länder är tyvärr lika sorgliga när det gäller att rösta på sina grannländer. :(

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Alla länder gav ju poäng till Serbien, även de i väst, så att klaga på kompisröster håller inte.

Den enda låt som jag gillade var Finlands bidrag, det låg närmast det jag normalt lyssnar på, The Ark suger ju getpung, låten är riktigt dåligt, och dom som eventuellt gillade den har ju fått den sönderspelad i radio så dom är väl och trötta på den nu.

Sen kan ju fråga sig varför någon skulle rösta på en fjollig kille som springer omkring på scenen med fiskfjäll på bröstet :p

Medlem sedan apr. 20042 994 inlägg

Georgiens bidrag tyckte jag var kanon! Synd att de inte fick fler poäng. Det var lite Björk-stuk över låten, kanske därför jag föll för den.

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Web-Tor skrev:

Finland vann ju förra året?

And your point is?

M@gnus skrev:

...det blir nog inte väst på länge

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Mellan akten med apocalyptica var riktigt trevligt att se ;)

Gillade Finlands bidrag faktist :) Dock kanske inte refrängen... :)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Flyttar tråden från cafét.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag såg spektaklet hemma hos min flickvän i går och tycker att det var hemskt dåligt. Men otroligt roande att The Ark fick en sån underbart dålig placering! (y)

Medlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Fia skrev:

Georgiens bidrag tyckte jag var kanon! Synd att de inte fick fler poäng. Det var lite Björk-stuk över låten, kanske därför jag föll för den.

Helt klart bra, men finesserna i låten kom inte fram särskilt bra i framträdandet.

Videon:

http://www.youtube.com/watch?v=NwYjQVGGC8s&mode=related&search=

Dessutom:

"Den 21-åriga Sopho Kalvashi valdes till georgisk representant genom att TV-tittarna fick rösta bland 20 kandidater utvalda av TV-bolaget. Sopho fick 63 % av alla röster och fick sjunga samtliga fem bidrag i den nationella finalen."

Talangfull tjej, som förtjänar en internationell karriär.

Medlem sedan sep. 20014 781 inlägg

Synd att Ukraina inte vann, då hade jag aldrig mer kollat på ESC... (n)

Heja Sverige!!

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

I år fanns det inte en enda låt som var bra...
Men det känns ju extra bra att inte Ukraina vann iallafall, Känns som dom enbart spelade på att vara "konstiga" och inte på själva låten...

Sen har jag väldigt svårt med att höra vad som var bra med Serbiens bidrag?

263 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
134 ms — ändringar (db)