webForumDet fria alternativet

Fear factor

Småprat

14 svar · 1 337 visningar · startad av M@gnus

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg
Frågan#1

Hej!

Till helgen är det återigen dags för Fear factor på ungdomsgården där jag jobbar. Det jag skulle vilja ha är tips på lite olika äckligheter vi kan göra.
Förra året hade vi kackerlackor, plocka godis med munnen bland maggots, äggdrickning, äta smör och dricka kallvatten, lite hinderbanor och lite till.
Klientelet det handlar om är högstadiet och det skulle vara kul om vi kunde hitta på lite nya grejjer denna gång.
Så, är det någon som har lite lagom äckliga grejjer vi skulle kunna göra?

Medlem sedan mars 20021 152 inlägg

Plocka stenkulor med munnen ur en djup skål full med nån äcklig soppa. §e
Brukar titta på Fear Factor.

joser skrev:

Plocka stenkulor med munnen ur en djup skål full med nån äcklig soppa. §e
Brukar titta på Fear Factor.

Ahh, det låter som en bra ide :e

Medlem sedan feb. 200682 inlägg

*klurade en stund*

Äta råa fårtestiklar

Lägga kalla makaroner i höga burkar och så ska de stoppa in händerna där och leta efter nåt. Men typ inte veta att det är makaroner som finns i burkarna. Burkarna ska stå bakom nåt. Typ klippa hål i en stor kartong och ha som vägg.

Göra nåt äckligt med gristarm. (sånt man använder när man stoppar korv)

Nåt med äggulor eller äggvita. Typ äggviteshots.

Smakleken i nån svår variant.

Bygga ihop nåt klurigt på tid

Klättra och sånt funkar väl inte eftersom det måste vara superdupersäkert och övervakat.

Göra nåt med en sån där tjock gummibandsgrej. Att man är fast i den och ska dra sig fram för att plocka grejjer som är utlagda på olika avstånd.

Cykelhinderbana. Typ cykla upp på en mindre planka, cykla en kort bit, cirkla genom koner eller nåt. Gäller att ha bästa tiden.

Trycka i sig ett helt paket hubbabubba och typ göra nåt .. eller mariekex ..

Medlem sedan aug. 20051 601 inlägg

Någonting jag hörde att man kan göra med en bulle....

Medlem sedan feb. 20072 750 inlägg

M@gnus skrev:

Hej!

Till helgen är det återigen dags för Fear factor på ungdomsgården där jag jobbar. Det jag skulle vilja ha är tips på lite olika äckligheter vi kan göra.
Förra året hade vi kackerlackor, plocka godis med munnen bland maggots, äggdrickning, äta smör och dricka kallvatten, lite hinderbanor och lite till.
Klientelet det handlar om är högstadiet och det skulle vara kul om vi kunde hitta på lite nya grejjer denna gång.
Så, är det någon som har lite lagom äckliga grejjer vi skulle kunna göra?

Fear factory är ett av mina favoritprogram, inte för att jag själv skulle våga, men kul att se andra modiga. En idé...
* Killarna måste klä ut sig till tjejer, tjejerna måste klä ut sig till killar, dom som klätt ut sig bäst, vinner.
Dom som vinner måste sen sjunga karaoke, det kan frambringa många skratt, välj Brittney Spears, så lär alla gapskratta :e Tjejerna kan ju sjunga från nån killartist, typ Michael Jackson, han låter ju som en tjej ändå.
Tror det skulle funka bra, så skulle jag göra om jag arbetade på en ungdomsgård. ;)

Tack för alla braa förslag, ska genast vidarebefodra till kollegorna.

ninaweb skrev:

Äta råa fårtestiklar

Hmm, undras var man får tag på sådana :q ;)

ninaweb skrev:

Lägga kalla makaroner i höga burkar och så ska de stoppa in händerna där och leta efter nåt. Men typ inte veta att det är makaroner som finns i burkarna. Burkarna ska stå bakom nåt. Typ klippa hål i en stor kartong och ha som vägg.

Det funkar nog, vi brukar ha en sån variant på spökmarschen (y)

ninaweb skrev:

Göra nåt äckligt med gristarm. (sånt man använder när man stoppar korv)

Definitivt :e

ninaweb skrev:

Nåt med äggulor eller äggvita. Typ äggviteshots.

Vi körde äggtemat förra gången, går kanske att utveckla :q

ninaweb skrev:

Klättra och sånt funkar väl inte eftersom det måste vara superdupersäkert och övervakat.

Beroende på vilken av gårdarna vi ska vara på så är det definitivt ett alternativ (y)

ninaweb skrev:

Göra nåt med en sån där tjock gummibandsgrej. Att man är fast i den och ska dra sig fram för att plocka grejjer som är utlagda på olika avstånd.

Jajjemensan, och tappar man taget eller greppet kan man ha någon sörja att landa i :e

ninaweb skrev:

Cykelhinderbana. Typ cykla upp på en mindre planka, cykla en kort bit, cirkla genom koner eller nåt. Gäller att ha bästa tiden.

Jadå, det går också att utveckla lite (y)

ninaweb skrev:

Trycka i sig ett helt paket hubbabubba och typ göra nåt .. eller mariekex ..

Vissla brukar ju vara grejjen, i alla fall efter mariekexen ;)

Cassady skrev:

Någonting jag hörde att man kan göra med en bulle....

Vilket någonting tänker du då på :q ;)

LoLo skrev:

Fear factory är ett av mina favoritprogram, inte för att jag själv skulle våga, men kul att se andra modiga. En idé...
* Killarna måste klä ut sig till tjejer, tjejerna måste klä ut sig till killar, dom som klätt ut sig bäst, vinner.
Dom som vinner måste sen sjunga karaoke, det kan frambringa många skratt, välj Brittney Spears, så lär alla gapskratta :e Tjejerna kan ju sjunga från nån killartist, typ Michael Jackson, han låter ju som en tjej ändå.
Tror det skulle funka bra, så skulle jag göra om jag arbetade på en ungdomsgård. ;)

Bra ide, vi har utrustning typ sing a long och sånt så det skulle säkert funka. (y)

Evenemanget har gått av stapeln. :h
Det blev en bana med sju stationer, inriktning denna gång på smakupplevelser och lagom dunkel belysning. §e

Station 1, en liten maskshot (riktiga daggmaskar). Därefter ut genom ett fönster, runt hörnet och in genom ett annat förnster.
Station 2, fårtestiklar (mozzarella ost), mycket uppskattat.
Station 3, bajsblöjor (chokladpudding), gräva fram ett antal föremål.
Station 4, plocka upp flörtkulor ur en bamselåda med kackerlackor och tusenfotingar.
Station 5, pilkastning på ballonger, lappen i ballongen talade om antal råa ägg, vitlöksklyftor och oliver att inmundiga.
Station 6, hämta lapp i tält, klet i form av såpa och plastväxter på golvet. Lapp med nr visade vilken tallrik som skulle avsmakas. Svarta & vita bönor, mögelost, sardiner, fiskbulle i buljong.
Station 7, plocka upp fyra nycklar ur en tunna full med gegga. Banan avslutades med en långfilsdrink med färgämne och diverse annat i.

Snabbaste tid strax över 11 minuter, vinnaren klarade alla stationer. (y) De flesta hade problem med flörtkulorna och tunnan med gegga, några stycken kräktes. ;)

På det hela taget ett lyckat arrangemang med mycket publik. :e

Bumpar denna tråd igen eftersom det är dags för det årliga Fear Factor arrangemanget på ungdomsgården till helgen. :h

Kom gärna med förslag på lagom läskiga aktiviteter vi kan ägna oss åt. :L

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

"spetsa" mat med surströmmingsspad, eller severa surströmming. :bire

surströmming som körs i mixer med spad eller annan västska och dricks ur shotglas. :i

Medlem sedan maj 20031 173 inlägg

M@gnus skrev:

några stycken kräktes. ;)
På det hela taget ett lyckat arrangemang

Personligen skulle jag se just det som ett stort misslyckande. Varför måste allt vara så äckligt som möjligt hela tiden? Så vitt jag vet bygger fear factory även på mycket annat än att äta äckliga saker. Kanske kan ni försöka att få in mer klassiska saker som höjdrädsla eller något sådant?

obelix skrev:

surströmming som körs i mixer med spad eller annan västska och dricks ur shotglas. :i

Helt klart bra alternativ (y)

Calevan skrev:

Personligen skulle jag se just det som ett stort misslyckande. Varför måste allt vara så äckligt som möjligt hela tiden? Så vitt jag vet bygger fear factory även på mycket annat än att äta äckliga saker. Kanske kan ni försöka att få in mer klassiska saker som höjdrädsla eller något sådant?

Lokaliteterna erbjuder inte så mycket klänga klättra tyvärr och publiken (alla andra ungdomar) vill gärna se hur långt en del är villiga att gå.

obelix skrev:

Arrangemanget är nu genomfört och spad i alla möjliga format (surströmming, musslor, filmjölk, senap mm) blev en riktig succé. I år hade vi 10 olika stationer där den värsta var spadblandningen, den kom som nummer 3 och folk gav faktiskt upp redan här. :h
Allt eftersom ville fler och fler prova på. Ära och fina priser stod på spel och folk blev morskare och morskare. Den slutliga vinnaren körde till och med två varv. (y)

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)