webForumDet fria alternativet

Måsproblem

Småprat

6 svar · 1 322 visningar · startad av Lasse H

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Frågan#1

Jag jobbar som fastighetsskötare och ett av "mina" hus har platt tak och måsarna älskar det huset.

Var och varannan morgon nu senaste tiden har jag fått lov att gå upp på taket och ta bort ett par bon dom byggt och alltid på samma ställen.

Antar att dom ska till att lägga ägg eller något men jag har mitt jobb att sköta och kan inte tillåta dom att bygga bo där.

Försökte t o m med att hälla diesel på platserna dom bygger på men det brydde dom sig inte ett dugg om utan byggde boet i alla fall.

Frågan är nu :

Hur ska jag få dom att hålla sig borta från det taket?

Vill inte att dom ska hinna lägga ägg som jag måste ta bort eller ännu värre ta bort måsungar.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Måsar med ägg eller ungar är bland de argaste som finns.
Jag har testat med rörliga "ansiktet". Folieremsor och liknande som faktiskt kan fungera.
kolla in detta:
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=644&typ=1

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Pistol/Gevär/Hagelgevär/Prickskyttegevär eller likanden, Kanske inte lagligt, Men dom j*vla fåglarna försvinner iallafall...

Lasp skrev:

Måsar med ägg eller ungar är bland de argaste som finns.
Jag har testat med rörliga "ansiktet". Folieremsor och liknande som faktiskt kan fungera.
kolla in detta:
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=644&typ=1

tack för länken, det kanske finns något jag kan använda där... :OO

Esen skrev:

Pistol/Gevär/Hagelgevär/Prickskyttegevär eller likanden, Kanske inte lagligt, Men dom j*vla fåglarna försvinner iallafall...

Tror inte jag har tid att skjuta alla... :h

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg