webForumDet fria alternativet

Måsproblem

Småprat

6 svar · 1 322 visningar · startad av Lasse H

Medlem sedan aug. 20051 506 inlägg
Frågan#1

Jag jobbar som fastighetsskötare och ett av "mina" hus har platt tak och måsarna älskar det huset.

Var och varannan morgon nu senaste tiden har jag fått lov att gå upp på taket och ta bort ett par bon dom byggt och alltid på samma ställen.

Antar att dom ska till att lägga ägg eller något men jag har mitt jobb att sköta och kan inte tillåta dom att bygga bo där.

Försökte t o m med att hälla diesel på platserna dom bygger på men det brydde dom sig inte ett dugg om utan byggde boet i alla fall.

Frågan är nu :

Hur ska jag få dom att hålla sig borta från det taket?

Vill inte att dom ska hinna lägga ägg som jag måste ta bort eller ännu värre ta bort måsungar.

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Måsar med ägg eller ungar är bland de argaste som finns.
Jag har testat med rörliga "ansiktet". Folieremsor och liknande som faktiskt kan fungera.
kolla in detta:
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=644&typ=1

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Pistol/Gevär/Hagelgevär/Prickskyttegevär eller likanden, Kanske inte lagligt, Men dom j*vla fåglarna försvinner iallafall...

Lasp skrev:

Måsar med ägg eller ungar är bland de argaste som finns.
Jag har testat med rörliga "ansiktet". Folieremsor och liknande som faktiskt kan fungera.
kolla in detta:
http://www.sofnet.org/index.asp?lev=644&typ=1

tack för länken, det kanske finns något jag kan använda där... :OO

Esen skrev:

Pistol/Gevär/Hagelgevär/Prickskyttegevär eller likanden, Kanske inte lagligt, Men dom j*vla fåglarna försvinner iallafall...

Tror inte jag har tid att skjuta alla... :h

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag har hört att man kan bli av med fågelproblem genom att döda en av dem, eller ifall man hittar en död, och spika upp den någonstans där de finns. Låter kanske väldigt grymt, men det är bara något jag hört. Ni får avgöra själva ifall det är ett bra eller dåligt sätt att lösa det på. :)

silfver skrev:

Jag har hört att man kan bli av med fågelproblem genom att döda en av dem, eller ifall man hittar en död, och spika upp den någonstans där de finns. Låter kanske väldigt grymt, men det är bara något jag hört. Ni får avgöra själva ifall det är ett bra eller dåligt sätt att lösa det på. :)

njaeee, men tack ändå... :)

Medlem sedan apr. 200010 782 inlägg

mås korsfästning.. §e

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)