webForumDet fria alternativet

Hjälp om studier

Studier & utbildning

3 svar · 457 visningar · startad av mariel

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg
Frågan#1

Hej!

To make a long story short så lider jag av depression och vill läsa några kurser bara för att göra mig (mer) sysselsatt.

Min bakgrund sedan gymnasiet är "data". Jag läste till motsvarande till svensk program- och systemutveckling men jag har inte jobbat inom det utan mina 2 längsta jobb jag har haft är webmaster och support på helpdesk. Jag gillar absolut inte att programmera såvida det inte är webbprogrammering (konstigt va?). Så jag kollade lite på studera.nu. Vissa kurser intresserade mig (dock har sista anmälningsdag redan passerat) men jag vet inte vilken inriktning jag vill ta: ska jag läsa några kurser hit och dit eller något som leder någonstans? ska jag läsa något nytt inom det jag kan göra eller något nytt utanför det?

Jag tänkte en gång plugga till MCSA och kan göra det vid sidan om, om det behövs.

Alla tips är välkomna och tack på förhand.

PS: f.n. kan jag bara ta onlinekurser. DS

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Vill du plugga heltid eller bara kvällskurser?

Om det är kvällskurser som gäller finns det en uppsjö roliga att välja mellan, flera går dessutom som IT-distans (eller vad lärosätet i fråga vill kalla det). Föreläsningen går på högskolan i en sal med studenter som vanligt, men filmas och streamas samtidigt på nätet alternativt läggs ut för senare nedladdning. Toksmidigt. (y)

Att sista datum passerats går att ta sig förbi, är inte kursen full och du tar kontakt direkt med antagningsenheten eller studievägledaren går det säker att ordna i alla fall.

Medlem sedan okt. 2004430 inlägg

Hmmm jag vet inte. Jag tror inte jag orkar plugga heltid men kvällstiden låter bra.

Vad gäller då mina andra frågor? De om inriktning osv.

Medlem sedan feb. 20013 023 inlägg

Börja med att fråga dig själv vad ditt mål är, vad du vill jobba med.

252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)