Nån som såg den på fyran igår, eller kanske sett tidigare? Vad tyckte ni? Personligen tyckte jag huvudtemat var bra och statistiken talade sitt tydliga språk, dock, vid några tillfällen var det några avsnitt om presidentvalet vilket kändes som att Al Gore faktiskt borde kommit över vid det här laget. Men världen hade nog sett annorlunda ut om Gore varit president...
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag har sett filmen tidigare och tycker att den är mycket sevärd. Att det fortfarande finns högt uppsatta politiker som inte tror på den globala uppvärmningen är så jävla hjärndött så det finns inte.
Det värsta i filmen tyckte jag var när man fick se block stora som stater i USA falla bort från Antarktis. :l
Angående presidentvalet så tror jag Al Gore kommer ställa upp igen. Ganska uppenbart efter den här filmen... Sen om det är rätt eller inte låter jag vara osagt.
legisMedlem sedan juli 20044 453 inläggHar också sett den innan och tycker den är riktigt bra. Angående presidentvalet förnekade han det bestämt när han var hos Stina (inte oväntat iofs), men motiverade det med att han tappat en del av förtroendet för politik, samt att han kan få mer uträttat inom ämnet utan att vara president. Han har större möjligheter att säga vad han tycker.
Men....det kan ju vara politiksnack det med :P
QuidMedlem sedan juni 20006 022 inläggTV4 visade ju en dokumentär, "Klimatförändringarna - en bluff?"
http://www.tv4.se/tvtabla/episode/443390.html
så nu vet man inte vad man ska tro längre :)
den var väldigt amerikansk :OO kunde lika väl ha varit Steve jobs på en Macworld Expo ;)
bra att de tar upp ett ämne på en lagom nivå så amerikanska befolkningen förstår vad som är på väg att hända :)
Wwally_91Medlem sedan feb. 2006511 inlägg
Quid skrev:
TV4 visade ju en dokumentär, "Klimatförändringarna - en bluff?"
http://www.tv4.se/tvtabla/episode/443390.html
så nu vet man inte vad man ska tro längre :)
De måste ha sänt den dokumentären för att vara källkritiska och inte ha endast en synvikel till problemet. Jag vet i alla fall var jag står i frågan. Minska CO2 utsläppen!
Tyckte att filmen (har sett den tidigare) var extremt bra och man fick verkligen reda på en stor mängd fakta som jag aldrig skulle upptäckt utan filmen. Den är otroligt bra gjord och kvalitén är mycket hög. Han kanske pratar lite för mycket om hans position i det hela (valet t.ex.) men utöver det är det en väldigt bra film. Det jag saknar dock är att de inte har sett den globala uppvärmningen från en annan vinkel i lika stor utsträckning t.ex. att man tittar mer på de som tror att växthuseffekten inte är gjord av människan och argumenterar därifrån. Visst, de gör det lite men jag vill ha mer!
Jag älskar dock filmen som den är och ser gärna om den flera gånger! :stud
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inläggJag blev positivt överaskad av Al Gore. Som tidigare skrivet så hade nog "världen" sett anorlunda ut om han setat vid spakarna.
Men, med risk för att bli stenad så vill jag nog säga att koldioxidutsläppen inte är den enda drivande faktorn till den globala uppvärmningen. Solens cykler kan vara en pusselbit, fast personligen tror jag inte att den på långa vägar är så förödande som människans miljöförstöring...
Jag tror som Gore säger i slutet på sin föreläsning att vi kan bromsa för att inte säga tvärnita genom att förändra små saker...
SsilfverMedlem sedan apr. 200312 679 inlägg Jag såg nån dokumentär en gång om underjordiska bränder. Tror det rörde sig om torvbränder, de kunde pyra under marken i flera månader. De skulle tydligen ligga bakom en hel del av förbränningen av vårt fossila bränsle. Något som många förbiser. Men jag vet inte, jag har aldrig hört talas om det tidigare. :)
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inläggFilmen är bra och det är framförallt en film som behövs. Paketeringen är lite för amerikansk för min smak men det är nog vad som krävs för att amerikaner ska klara av att ta till sig filmen.
Jag tror inte att Gore kommer ställa upp i fler val.