RikardMedlem sedan dec. 199917 055 inlägghttp://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,1058162,00.html
Spontant, grov vårdslöshet i trafik och egenmäktigt förfarande...
Förlorat körkort ett år eller två, beslagtaget fordon samt ett par månader i buren. Torde vara rimligt.
PotetaMedlem sedan maj 20053 909 inläggProblemet är väl att få tag i idioterna...
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggDe där racermupparna blandar antagligen tillsatser i bensinen så att ångorna löser upp hjärnan på dem.
:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inläggJag blir så jävla förbannad när jag ser sånt där! Låna Barkarbys flygfält eller nåt istället!
Men det är klart, det är väl inte lika intressant eftersom det inte är förbjudet... :bla
OOveRRidEMedlem sedan feb. 200112 078 inlägg Ja, de spärrade ju av vägen iallafall, vilket ju i någorlunda utsträckning måste ses som både originellt och faktiskt ansvarstagande, om man ser till sammanhang och hur det brukar se ut i illig-racing i vanliga fall.
Men jag undrar; varför skriker inte den samlade föräldrakåren efter förbud av hjärndöda racingfilmer (t.ex. Gone in 60 secs, Fast and the furious (vilket för övrigt måste vara historiens sämsta filmnamn)) som de gjorde när några störda gothare som råkade ha en fetish för teater och en tjugosidig tärning hemma i garderoben tog livet av varandra och termen "rollspel" förevigt blev synonymt med vampyrer och djävulsdyrkan?
Samhället, och vissa av dess "kritiker", är sjuka gycklare. :x
:stefan: skrev:
Jag blir så jävla förbannad när jag ser sånt där! Låna Barkarbys flygfält eller nåt istället!
Men det är klart, det är väl inte lika intressant eftersom det inte är förbjudet... :bla
Barkarby flygfält har ju varit en tillhållsplats för race.
Men nu ska den läggas ner och lägenheter ska byggas där istället.
Det här "rejset" som var igår, ingår i den sk "Birka Cup". Och det här var om jag inte minns fel 2'a rejset, så man kan nog räkna med att detta kommer upprepas ett antal gånger under sommaren, och dessvärre kommer vansinnesförarna inte att åka dit.
Det är ju heller inte direkt en Saab 93 med sportluftfilter som kör, utan brutalt ombyggda motorfordon med över 1 000hk. Denna har jag för min Vann birka cup för något år sedan. http://www.brazuca.se/
1000,6hk utan gas maskinen e byggd för att
gå med upp till ca 600hk gas (1600 hk)
Och nej, jag var inte där, och nej, jag försvarar inte dessa, och nej jag rejsar inte själv. Bara show, inge Go för min del.
TheonMedlem sedan jan. 20023 554 inläggTullinge Raceway har givit mig några goda stunder och nu blir det bostäder där. http://www.dragracing.nu/
pepparMedlem sedan dec. 2001873 inläggJag har en del vänner som bygger och racar. Dom har kört bla. birkacup ... både lagliga och olagliga tävlingar. Jag gillar det inte. Visst race kan säkert var kul, men att spärra av E4 etc för det ändamålet är helt vansinnigt.
Jag förstår inte hur dom har mage. Förstår dom lika lite dom lika lite som jag färstår dom som gör Getaway filmerna.
Kolla bara "Getaway from Flen" (!) filmen...
Den säger dom själva att den gjordes i syfte att sänka böterna för fortkörning och öka hastighetsgränserna... Filmen skickades till Justitiedep. Utav dom själva. (!)
Mer läsnining om de galningarna finns på Zatsyz forum...
Visst, gör så ni får dessa killar mot er. Det ger säkert bra resultat.
micke_nkpg skrev:
Du gräver upp en ett och ett halvt år gammal tråd för att skriva ovanstående obegripliga text. Det är förvånande.
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
sgtpepper skrev:
Det är förvånande.
Det är precis lika förvånande som att den bumpas någon timme efter att den dragits upp. ;)
Och igen, och igen, och igen, och igen, och igen... :e
obelixMedlem sedan sep. 20028 900 inlägg
SirPeter skrev:
Det är precis lika förvånande som att den bumpas någon timme efter att den dragits upp. ;)
Och igen, och igen, och igen, och igen, och igen... :e
och att alla bara klagar... :L
SirPeterMedlem sedan feb. 200115 571 inlägg
obelix skrev:
och att alla bara klagar... :L
Och att alla bara klagar på att alla bara klagar, på att alla bara klagar på att alla bara klagar på att alla bara klagar på att alla bara klagar... ;)
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inlägg
micke_nkpg skrev:
Farliga grabbar det där, nästan lika "outlaw" som PRO..... :moose
SirPeter skrev:
Och att alla bara klagar på att alla bara klagar, på att alla bara klagar på att alla bara klagar på att alla bara klagar på att alla bara klagar... ;)
Sen brukar det alltid vara någon som klagar oxå...
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inläggLite synd att det fortfarande finns "Öh, men vi har ju ingen lokal..."-dudes kvar i Stockholmstrakten.
På slutet av 80-talet tog "streetrace-kungarna" det synnerligen vettiga beslutet att satsa på legala race & fick kommuner & poliser med sig. Därav Barkarby & andra banor...
Sånt här sabbar riktigt mycket för de som kör seriöst.
DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg...jag känner vissa som kör, och de vill inte köra seriöst. Inte lika spännande eller nåt :)
SpookMedlem sedan dec. 20041 043 inläggDet borde vara skottpengar på dom i alla fall.